THE ONE AND ONLY - CHAPTER 21

- Ohh shut up! svarade Stephie , fortfarande leende.
Ryan lade sin arm runt Stephie , och Nolan knäppte ett foto på dem.
- Facebook or Twitter? frågade jag honom och log.
- Both. svarade han och flinade väldigt stort , det var ett sött filn , Nolan var hyfsat söt.
Nu tänker nog alla "OMB/OMG vilken liten player" Men nej , bara för att jag tyckte att många killar var söta så
betydde det inte att jag ville dejta dem , för just nu , så fanns det bara en kille för mig , och det var Justin.

Framspolning - 16 agusti.

Idag , idag hade Justin kommit tillbaka , till Kanada , men jag - till skillnad från mina älsk värda vänner - skulle inte möta upp honom på flygplatsen.
Vårat förhållande var så rörigt , först var vi tillsammans , sen var vi det inte , sen var
vi tillsammans , sen var vi det inte.
Och allt det här , hade hänt över sms.
För tydligen , hade Justin gjort något med sin mobil , så den var trasig.
Jag hade fått hans nya nummer av Ryan.
Att han inte kunde mitt nummer , det brydde jag mig inte , för
den där kille behövde hålla reda på mycket , väldigt mycket.
Mer än vad jag skulle orka hålla reda på.
Men ja , just nu hade vi väll någon så kallad pause , men tillbaak till ämnet , jag skulle förklara hur allt gick till.
Så , kort sagt så messade jg honom , han visste inte vem jag var , jag förklarade , han sa något som jag inte kom ihåg , och sedan , från ingenstans , började vi bråka.
Jag vet att jag sårade honom , men han sårade mig.
Och då borde vi vara kvitt , men det var vi inte.
Men i alla fall , mamma var tillbaka , hon vägrade säg vart hon varit , men hon var ju här med mig nu.
Ibland var livet svårt , för mig , så var det riktigt svårt.
Jag ville bara rammla ihop , inte komma tillbaka , bara försvinna , ge upp.
Men så ska man inte tänka , för det blir bara värre då , så är det.
Men jag har inte gjort något dumt , jag har inte skärt mig , inte försökt döda mig själv , inte skadat mig , inte drogt , inte rökt och inte druckigt.
Även fast jag ville - röka och dricka alltså - för det var saker som jag visste att Justin inte gillade.
Men det var bara korkat , och jag skulle ångra det sen , det vet jag.
Som när jag varit liten , jag var sur , för mamma inte ville ge mig pengar för alla mina ++ eller marginal eller vad fan det hette då , så jag hade velat sänka dem , men jag hae inte gjort det , för jag skulle bara ha ångrat mig.
Så nu sitter man här , i ett fönster , ledsen och sårad som fan.
Det var samma fönster som förra gången , och samma nalle som jag kramade om , hade till och med samma hotpants , väldigt ironiskt.
Men , samma sak som hände förra gången skulle inte hända igen , dem skulle inte komma.
Men jag förstår värför Stephie och alla dem valde Justin över mig , hade jag också gjort om jag var
dem. För ni vet , Justin , har dem känt i åratal , och han var inte här så ofta , vilket var tur , och otur.

Stephanie's Perspektiv.

Vi var nu på flygplatsen i Ontario , och Justin kollade runt , som om han letade efter något.
Innan han besviket suckade och kollade ner lite , han log , men inte helt på riktigt.
Han letade efter Isabella , det visste jag , jag hade ingen koll på deras förhållande , för ena dagen var dem tillsammans , andra så bråkade dem , över små saker , jag såg Isabella ledsen nästan hela tiden.
Det kom fram en massa fans , och Justin skrev cirka 10-15 autografer och tog 4-6 bilder
innan vi stack.
Alla hade det Awesome , det var faktiskt riktigt kul , även fast Isabella inte var med.
Jag fattade inte Justin och Isabella , det var uppenbart att dem älskade varann , alla visste , utom dem själva.
Det var därför dem var här , i den här soppan.


Isabella's Perspektiv


Jag satt och kollade runt på facebook och twitter och youtube och allt sånt vid min laptop.
Det fanns lite skvaller om Justin , det sägs att han och Selena har gjort slut och han skaffat en ny tjej.
Jag vet inte om dem menar mig eller nått , det var en bild på mig och Justin.
Jag kollade på Justin's twitter , och högst upp , så stod det "you and me , isen't that how it should be?"
You and Me han visste att det var en av mina favorit låtar , om han inte glömt det såklart , men
det skulle inte kunna vara mig han menade , jag kollade runt på hans twitter , det stod mycket sånt som "Why won't you be my favorite girl?" och så , det var riktigt gulliga grejer.
Jag önskar bara han menade mig.
Från ingenstans så fick jag ett sms , från Ryan.
"Du vet , saker är inte samma sak utan dig , Justin saknar dig" stod det , mina tårar brände mot ögon locken , Justin.
Justin , Justin. Jag kundei nte fatta orden , visst jag kunde läsa dem , jag visste vad orden betyde , men jag kunde inte fatta inebörden , Justin saknade mig , det lät inte rätt , varför skulle han?
Men , asså allt var så svårt , jag och Justin , det var så fel och så rätt.
Allt kändes så bra när jag var runt honom , som om alla problem försvann , och kom aldrig tillbaka.
När jag var med honom , kändes det som om tiden stannade , allt som fanns kvar , det var jag och Justin.
Vi två för alltid , var det inte så det skulle vara?
Men aja , om ett par dagar började skolan igen , så , så skulle jag väll inte ha mycket tid till att tänka på Justin , vilket skulle vara skönt , tror jag.
Fast , jag ville inte sluta tänka på honom , för även hur ont det än gjorde , så ville jag inte glömma honom.
Sedan kollade jag ner mot mobilen igen , jag hade inte svarat på Ryan's sms.
"Well , jag saknar honom.. också. ♥" skrev jag och skickade det , jag kommer ihåg när man var en liten fjortis och skrev massa förkortningar , som typ "Meh bah assw han sa att jah va fjortiwwzzz" Usch , blä , blä , blä.
Fifan , hata dem tiderna , och älska.
Man hade kul då , väldigt kul.
Man var typ fri , och man fick en slags adrenalin kick av att göra alla dem här sakerna.
Justin's Perpsketiv.

- Eyy , look at this! sa Ryan oh pressade upp sin telefonrakt upp i ansiktet på mig.
- Bro , i don't see anything. sa jag och han flyttade mobilen bak med ett ansikts uttryck som sa "Upps!" eller något.
Jag började le , åt orden , för dem var från Isabella. Min Isabella.
- I've missed that smile! sa Stephie , tjejig som hon var.
- What smile? frågade jag och kollade upp mot hene istället för på Ryan's slitna blackberry.
- That smile , the real smile , not like when you're a diva! svarade hon och flinade.
- I'm not a diva! svarade jag.
- Whatever , i think you are , but never mind. sa hon , jag visste inte vad jag kände , dissad , men ändå inte.
Alla har väll rätt till en åsikt.
- We should so ask TinkerBell to come here! sa Chaz från ingenstans.
- Why? frågade jag honom.
- Are you stupid? You love her , she love's you , but still , you jsut destroy everything! sa Stephanie , vad hon sa var väll sant , men Isabella älskade inte mig , men jag älskade henne , av hela mitt hjärta.

Isabella's Perspektiv/30 minuter Senare


Min mobil ringde , och utan att kolla på skärmen så svarade jag.
- Hello! svarade jag , försökte låta glad.
- Aye , TinkerBell , come over to Chaz place in five okay? frågade Ryan mig.
- Sure thing Ry! svarade jag och vi lade på , jag och Chaz borde typ as nära , så det tog cirka 3-5 minuter för mig att gå till honom.
Så ut ur mitt stökiga rum , ner för trappan , till hallen och satte på mig mina blommiga ballerinor , sedan , var jag på väg mot Chaz.

Tillräckligt lång? Jag tycker det , tog skit lång tid , men vad gör man inte för sina läsare :D Gosh , tog typ en hel dag , kan man få lite kommentarer för det (jag vet att jag skriver långsamt så säg inget , har stationell dator så det är mycket tråkigare att skriva!) Ingen bild , gjord från kompis data!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Meeeeeeeeeeeeeeeer!! Den här novellen är asbra!!! :)

2011-06-21 @ 01:04:21
Postat av: Linnéa

jätte bra !! :D

2011-06-21 @ 15:16:16
Postat av: Anonym

meeeeeer!

2011-06-21 @ 20:48:20
Postat av: elin

Jag älskar men när kommer nästa del ut?? :)

2011-06-22 @ 01:41:37
URL: http://lovestoriessnoveller.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Bra skrivet :D

2011-06-22 @ 16:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0