IF U JUMP , I JUMP - CHAPTER 23

- Nu är jag och Justin "vänner" nöjd? frågade jag honom och kysste honom.
- Väldigt. sa han och besvarade kyssen.
- Bra. sa jag och log.
- Vad vill du göra? frågade han mig.
- Igen aning. sa jag.
- Okej , jag ska till skate parken , följer du med? frågade han mig.
- Helst inte. sa jag.
- Okej , syns sen. sa han.
- Mm..
Jag tog en taxi till nått hotell och checkade in där..


Nästan allt blev som vanligt igen. Jag gick till skolan men pratade inte med Justin. Vi stod inte ut att vara i samma rum ens en gång , nån behövde gå och oftast blev det jag. Jag kände mig ständigt sviken av Amanda , Alva och Elin för dem valde att vara med och dem och slutatde vara med mig. Christian pratade med mig i skolan men annars var jag osynlig. Jag vaknade upp ur mina tankar av att min mobil ringde.
*Samtal*
- Hej , det är Nicole. kvittrade jag och försökte låta så glad som möjligt.
- Hej det är Isabelle , din mamma måste stanna på sjukhuset ett tag till , men vi meddelar dig när hon skrivs ut.
- Okej. sa jag och tänkte på mamma och att det nästan hade gått en månad sen jag hittade mamma hängandes med repet runt halsen , och nästan en månad sen Justin hade tagit med mig till Paris , ibland
saknade jag Justin men jag hade ju Christian.
Jag satt på mitt hotell rum och pluggade , det var mest det jag gjorde nu för tiden.
Egentligen så kändes det konstigt men mina betyg hade faktiskt blivit högre..
Jag saknade tiden då jag var med Chaz och dem , jag saknade till och med att bli kallad Blondie eller
fjortis. Men dem hade slutat prata med mig , jag fanns inte längre för dem.
Jag hade till och med svårt att hålla mig från att gråta på lektionerna.
Men dem brydde sig inte om mig längre.
Jag var ensam på rasterna och vid lunchen så satt jag ensam vid ett bord.
Justin's Perspektiv
Jag hade inte sett Nikki på jätte länge , eller inte sen dagen då hon hade skärt sig.
Christian hade sagt det till mig när jag hade frågat honom och jag kände mig verkligen skyldigt , jag
menar hon hade skärt sig för att hon trodde att jag hade kysst Jasmine.
Ibland saknade jag henne , men hon var med Christian nu..
- Vad ska vi göra? frågade Chaz.
- Jag vet inte. sa jag och suckade.
- Kan vi inte gå till stranden? frågade Amanda.
- Ja det gör vi! utbrast alla och jag ryckte bara på axlarna.
Christian's Perspektiv
Jag kanske skulle göra slut med Nikki för
det kändes fel att vara med ens ex men jag kunde inte säga det
till henne nu för jag visste inte hur hon skulle reagera.
Jag såg att Justin var som när Nikki åkt till New York , han hade den där blicken.
Man såg att han mådde dåligt.
Vi tog hans bil till stranden och ingen vågade nämna något om Nikki.
Vi var knappt med henne i skolan längre , jag var den enda av oss som fortfarande
snackade med henne. Ingen hade riktigt "kul" på stranden för vi tänkte alla på annat.
När vi kom hem så tog Amanda upp hennes laptop och hon gick in på nån
sida. Plötsligt spelades en låt som jag inte fattade mycket av och plötsligt fick Amanda
tårar i ögonen. Hon sa något på svenska till Alva och dem kollade vad det stod.
Nu fick Alva också tårar i ögonen.
- Tjejer vad är det? frågade Chaz och dem förklarade någonting om Nikki och så.
Dem sa något om att hon mådde dåligt , att hon kände sig sviken osv.
Jag mådde dåligt. Jag skulle föreställa hennes pojkvänn eller nått liknande och
jag fanns inte där för henne.
Jag mumlade något om att gå till Nikki och sen så gick jag till hennes hotell
och gick upp till hennes rum , jag öppnade dörren och där
satt hon på hennes säng med tårar i ögonen och datorn i knät.
- Älskling hur är det? frågade jag henne , gick fram till henne och kramade om henne.
- Jag vet inte. svarade hon.
- Nikki , jag är ledsen.. sa jag.
- Nej , Christian det gör inget. sa hon.
- Det är slut eller hur? frågade jag henne och hon nickade.
- Okej. sa jag och sen gick jag , jag visste inte vad jag skulle göra.
- Hur är det med henne? frågade både Alva och Amanda oroligt
- Jag vet inte , men hon verkar ledsen. svarade jag.
- Deeet vet vi redan.. sa dem och suckade.
Nikki's Perspektiv
Jag var inte säker på att jag tänkte gå till skolan imorrn , jag menar
när det var allt det här med Christian och Justin och alla , jag kände mig så vilse
jag visste inte vem jag kunde lita på och vem som ljög.
Lilla jag var vilse i mig själv och stora den stora världen.
Vad skulle jag göra? Vem skulle jag vara? allt snurrade runt och runt i huvudet
och jag vart inte säker på att jag någonsin skulle prata med Amanda , Alva eller någon av dem.
Jag ringde Elin men hon svarade inte , jag hade inte hört
något från Elin på nästan en hel månad.
Plötsligt så ringde det på dörren , jag öpnnade och där
stod...


VEM STOD DÄR? VAD KOMMER HÄNDA? KOMMENTERA!


Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

Skitbra!!!!:D men en ska jag inte fattar är att jag fattade inte riktigt vad tjejerna började gråta över när de satt vid datorn?? Eller är det bara jag som är trög...?

2011-01-16 @ 10:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0