IF YOU JUMP , I JUMP - CHAPTER 48

Jag gick in och när jag skulle gå in så såg jag ett 8 bekanta ansikten och ett som jag sett förut men
kom inte ihåg vem det var.
När dem kom närmare mig så såg jag vilka det var , det var..


Chaz , Christian , Caitlin , Amanda , Alva , Ryan
och Elin?
Jag vände genast bort ansiktet och gick bort från dem så diskret som möjligt.
Jag köpte en biljett så att jag skulle komma till mitt nya hem - Beverly Hills. Av någon
annledning tänkte jag beaver när jag hörde  Beverly Hills , så det sista jag skulle kunna vara där var
att vara seriös. När jag vände mig om så såg jag Christian och dem , dem var ganska nära mig.
Jag kollade ner och önskade för allt i världen att jag haft en hoodie eller ett par solglasögon , men nu hade jag inte det
och jag visste att mina ögon var röd gråtna.
Jag såg att Alva viskade något till Amanda och sedan började dem två gå mot mig.
När dem väl såg att det var jag så började dem springa mot mig , och vad skulle jag göra , springa ifrån dem eller vad?
- NIKKI! skrek dem och kramade om mig men jag bara stod där och rörde mig inte.
Plötsligt mindes jag att Alva hade ringt och sagt att hon och Amanda skulle till Hawaii , men hon hade
inte sagt något om alla dem andra?
- Vad ska du? frågade hon mig.
- Hem. svarade jag känslo kallt.
- Nej du får inte åka! protesterade dem båda.
Plötsligt kom Ryan och alla dem andra också närmare än mig.
- Herregud blondie vad har hänt med dig? frågade Ryan mig med uppspärrade ögon.
- Dedu. svarade jag och slingrade mig ur Amanda och Alvas grep.
- Seriöst , vad har hänt!? Frågade Caitlin.
- Fråga Justin , han vet. svarade jag och försökte än en gång komma bort från dem , men det gick inte , dem hade
omringat mig.
- Asså , jag måste liksom med ett plan , ciao! sa jag och försökte igen.
- Vart ska du? frågade Chaz mig och såg ut som ett frågetecken.
- Jag ska hem. sa jag.
- ATL? frågade Alva mig.
- Nope , jag bor inte där.
- Svergie? frågade Christian mig.
- Nej , jag bor inte där heller. svarade jag.
- Men vart ska du!? frågade Elin mig.
- Beverly Hills , jag bor där? svarade jag.
- Sen när då? frågade Chaz mig.
- Sen mamma flyttade dit med henne nya kille. svarade jag bara.
- Asså Nikki , du får inte åka nu , vi kom ju just hit! gnällde Alva.
- Synd mitt plan går snart. svarade jag drygt och hörde hur dem ropade "Flyg 526 till Beverly Hills har tyvärr blivit inställt" faaaaaan! tänkte jag.
- Vad var det du sa? frågade Chaz och log kaxigt.
- Asså skit it , jag tar bara ett annat flyg. sa jag och började gå mot informations grejen.
- Neeej! sa typ alla och Chaz bar upp mig.
- Chaz släpp ner mig! sa jag medans jag garvade.
- Nej , du ska följa med oss. sa han och log.
- Och vart ska ni? frågade jag dem misstänksamt.
- Till Justin. svarade han bara.
- Neeej , dit följer jag inte med. sa jag och var helt plötsligt grav allvarlig.
- Varför inte? frågade Ryan.
- H-h-ha-n och J-jas-mine kysstes på e-en konsert. stammade jag fram.
- Oj. svarade Ryan.
- Det var därför du var röd om ögonen! sa Chaz som om han hade fattat något och Caitlin slog till honom i bakhuvudet.
- Du ska fortfarande följa med! sa Christian plötsligt.
- Nej , jag vill inte prata med honom igen , och han vill inte prata med mig. svarade jag ledset.
- Du följer med , vara sig du vill eller inte.. Det får inte bli som alla andra gånger! sa Alva.
- Och vad menar du med det? frågade jag med höjda ögonbryn och Chaz bar fortfarande på mig.
- Att ni alltid bråkar sen så blir ni tillsammans och så fortsätter det så.. sa Alva.
- Och det ska komma från rätt käfft. svarade jag bara.
- Ja? sa hon frågandes.
Jag svarade inte för jag orkade inte med henne.
- Jag följer inte med till Justin. sa jag plötsligt.
- Jo det gör du. sa Ryan.
- Nej det gör jag inte. svarade jag bara.
- Blondie , du är blond och det betyder att du följer med vare sig du vill eller inte. sa Ryan.
- Kan inte du hålla tyst och kyssa Alva eller nått? frågade jag.
- För att vara så liten är du enormt irriterande. svarade han bara.
- Christian och Alva är yngre än mig? sa jag.
- Ägd! sa Amanda.
- Yees , haha. svarade jag.
- Ofta? Var det inte du som var 3 år gammal? frågade han mig.
- Nej , jag växte upp och blev 14 igen. svarade jag.
- Men hallå! Du fyller ju 15 om typ 20 dar! utbrast Alva.
- Jag vet din plutt. du måste vänta ända tills September! sa jag lite elakt och hon lipade åt mig.
- Ni är konstiga , kom nu. sa Caitlin och jag bars av Chaz till en taxi. Jag tvingades in och dem satte sig.
- Ni är inte snälla! klagade jag när dem tvingade in mig i hotellet.
Dem visste redan i vilket rum Justin bodde så jag kunde inte lura dem eller nått.
När dem plingade på dörren gömde jag mig bakom Chaz och Ryan först men dem flyttade bara ifrån varann
så jag gömde mig bakom Alva , Amanda och Elin.
Jag såg Justin öppna och han sa:
- Heeyy guys och lät glad. När dem andra gick in så försökte jag smita undan men det funkade inte.
Justin kollade på mig med en ledsen blick och jag mimade "I am sorry"
Han vände bort blicken och ignorerade mig. Han pratade mest med Elin och Caitlin och flirtade lite med Elin.
Jag blev fett ledsen men dolde det väl. Jag låtsades bry mig om vad Ryan och Chaz pratade om men
egentligen så lyssnade jag av Justin och Elins samtal , jag visste att Elin gjorde nästan vad som helst för
att få killen hon ville ha. efter ett tag skulle typ alla gå och jag skulle precis gå när Justin tog tag i min arm och sade
- Kan jag få prata med dig?

Sååå , ni bad om mer och jag gav er mer , dock är klockan över 00.00 filååååt men har prov på måndag och måste plugga , skolan måste ju väljas före bloggen (egentligen vill jag välja bloggen :/ )

Kommentarer
Postat av: mirja och sanna

älskar bloggen ska vi göra ett länk byte :)?

2011-02-20 @ 09:03:46
URL: http://biieberstory.blogg.se/
Postat av: Amandaa(:

Otroligt bra!



Snälla mer snart!<3

2011-02-20 @ 10:15:46
URL: http://bieberfevernoveller.blogg.se/
Postat av: Madde

Fett bra, du skriver! more! :)

2011-02-20 @ 12:07:44
Postat av: Julia

Mer skit bra (L)

2011-02-20 @ 12:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0