IF YOU JUMP , I JUMP - CHAPTER 31

- Tjejer , såå kul var det inte.. sa Alva.
- Joo! tjöt vi.
- Ni är ju helt sinnesjuka. sa killarna
- Jag kan vara normal , men ni skulle ha såååååååhär tråkigt. sa jag och tog ut mina armar rakt så långt
från varann som det gick.
- Det är tur för dig att du är söt. sa Justin.
- Jag vet! sa jag och kysste honom.
Han besvarade kyssen och helt plötsligt så hörde jag att Ryan sa
- Men ta in på hotell!
Jag rodnade och dem andra garvade.


ag tog min mac och gick in på youtube igen och satte på "Sofijah - Älskling"
- Omgaaaash , jag älskar den här låten! utbrast Amanda.
- Haha , är det därför du gråter till den? frågade jag henne.
- Jaaaa , fett vacker..! sa Amanda.
- Tjejer vad fan snackar ni om? frågade Chaz.
- Amanda gråter till en av världens finaste kärleks låtar för att hon tänker på dig.. Sa jag och log.
- Den här låten är tråååkig! sa Alva.
- Vill det lilla emo:t lyssna på Tokio Hotel? frågade jag oskyldigt.
- Haha nej , hon vill lyssna på ängel! sa hon och bytte.
Låten var slut och jag grät fortfarande inte..
- Tjejer vad fan är det ni lyssnar på? frågade Ryan.
- Världens bästa artist! sa vi samtidigt.
- Men dety är ju inte Justin Bieber? sa Justin förvånat.
- Haha , nej men han är också bäst.. bara att den här tjejen är liiiite bätre.. sa jag.
- Hon kan ju inte ens sjunga! utbrast Chaz.
- Nej men hennes texter är fina , hade vi brytt oss om hur fan hon öät så hade vi inte lyssnat. sa jag.
Sedan bytte jag till "I love you baby"
- Såå , nu fattar ni! sa jag.
- Hon kan fortfarande inte sjunga. sa Ryan.
- Håll tyst nu , jag vet att du tänker på Alviss när du hör den här låten.. sa jag och lipade åt honom.
- Och du tänker på Justin. sa han och flinade elakt.
- Mm! sa jag och nickade medans jag log.
- Du är för söt.. sa Justin och log mot mig.
- Och det ska komma från rätt käft? frågade jag honom.
- Absolut! sa han och lade armarna om min midja.
- Hahah , och det säger världens sötaste kille.. sa jag och kysste honom.
- Men hallå , jag sa inget. sa Chaz.
- Nää och du är inte världens sötaste häller.. sa jag.
- Joooo! sa Amanda.
- Haha , nej Ryan är sötast ju! sa Alva.
- Alva och Ryan sitter på en sto... sa jag men Alva höll för min mun.
- Vad håller ni på med? frågade Chaz.
- Alva hindrar Nikki från att säga väääärldens roligaste ramsa. sa Amanda.
- Amanda och Chaz sitter på en stock , stock.. sa Alva men nu höll Amanda för hennes
mun.
- Vad är det för fel på dem där tjejerna? frågade Ryan Chaz och Justin.
- Vi är ju perfekta! sa Amanda.
Sedan började hon sjunga
- Nikki och Justin sitter på en stock , stocken börjar ru.. sedan höll jag för hennes mun.
Vi alla tre börjde as garva , sedan släppte vi varandras munnar.
- Vad är det för fel på er? frågade Ryan oss.
- Jag är inte normal men har jag sagt att jag vill det? frågade jag honom och log mitt speciela "Nikki smile"
som typ bara jag log.
- Haha.. nää , men du vill vara nunna! sa Justin och började as garva.
- Killar , suck.. sa jag och Amanda och Alva nickade.
- Men nu pratar vi om nått annat och ignorerar våra kära boyfriends.. sa jag på svenska.
- Haha typiskt dig.. sa Alva.
- Tyst din lilla skitunge. sa jag och log.
- Jag trodde att jag var retard? frågade hon mig.
- Jaja , sak samma! sa jag och lipade åt henne.
Dem garvade åt mig och jag tog fram min data.
- Ska du blogga igen? frågade Amanda..
- Bra idé. sa jag och log.
Jag skrev ett snabbt inlägg och såg en länk i en av kommentarerna.
Jag klickade och det var det sööötaste jag nåågonsin hört!

(Justin sjunger one less lonely girl på franska)
- Omgaaaash! Jag döör! nästan skrek jag.
- Vad är det nu då? frågade Alva mig.
Jag höjde låten och log..
- Justin , du borde börja skriva dina låtar på franska! sa jag och log mot honom.
- Sureee.. sa han och blinkade.
- Jaaa , och jag som inte trodde du kunde bli sötare.. sa jag med mitt sadface.
Sen skrek jag på svenska
- MIN POJKVÄN ÄR PERFEKT , DET ÄR INTE ERA NANANAN! och dem suckade..
- Haha , Nikki har du gått och blivit knäpp? frågade Amanda mig.
- Bara för att din pojkvän inte kan sjunga på franska! sa jag och log.
- Men haha.. sa Alva.
- Jag vet inte nes vad ni pratar om och endå så är du störande blondie.. sa Ryan.
- Alva och Ryan sitter på en stock , stocken börjar ru... och sen fick jag inte sjunga mer för att Alva började kittla mig.
Jag tjöt hela ramsan medans hon kittlade mig men ingen fattade , det slutade med att jag , Alva och Amanda
låg på golvet och tjöt av skratt medans killarna kollade på oss som om vi var helt sinnesjuka..
- Kan vi inte se på nån skräckfilm? frågade jag alla.
- Nikki vill att Justin ska hålla om henne! nästan skrek Chaz
- Haha , Amanda vill att du ska hålla om henne! sa jag och Mandah kollade på Chaz med hennes speciella blick.
- AMANDA HAR GÅTT OCH BLIVIT KÄR! skrek jag.
- Hur fan märker du det? frågade Ryan mig.
- Blicken hon ger honom , sättet hon kysser honom på.. Att hon stirrar på han läppar just nu , ska jag fortsätta? frågade jag honom.
- Är Alva kär i mig då? frågade han mig.
- Innan Nikki säger nått dumt så ja jag är kär i dig! sa Alva och han kysste henne.
- Haha , jag säga något dumt? frågade jag och kollade på Alva med oskyldig blick.
- Lär mig säga nått på svenska! sa Justin till mig.
- Eh , testa och säga "jag älskar dig" sa jag och log mot honom.
Han sa det och det lät as gulligt med hans "accent".
- Vad betyder det? frågade han mig sådär gulligt.
- Gissa! sa jag och log.
- Det betyder... sa Amanda men avbröt sig när jag gav henne mördarblicken.
- Ja? frågade han mig.
- Inget.. pep Amanda och jag log.
- Hur gör du sådär? frågade Ryan mig.
- Jag föddes så , fördelen med att vara blond. sa jag.
- Men du är ju brunett? sa han.
- Nej haha , jag tänker som en blondin. svarade jag.
- Haha , men ärligt Nikki vad betyder det? frågade Justin mig.
- I love you. svarade jag.
- I love you to men.. Aha. sa Justin.
- Haha , ibland är du riktigt efterbliven! sa jag och log mot honom.
- Jag vet , men du älskar mig endå va? frågade han mig.
- Nej duvet.. sa jag ironiskt och kysste honom , han besvarade kyssen och som alltid när jag kysste
honom - världens underbaraste kille - så såg jag fyrverkerier.
- Jag börjar tröttna på er två.. sa Chaz och suckade.
- Haha , Amanda vill kyssa dig också så det är bara att börja grov hångla med henne. sa jag och flinade.
- Justin din flickvän är as jobbig.. sa Chaz.
- Haha , Amanda jag gillade ditt ex bättre.. sa jag.
- Han slog dig? sa hon frågande.
- Ändå.. Chaz är jobbig. sa jag och log.
- Tack blondie.. sa han.
- Chaz jag driver , jag kan ju inte gilla en kille som slår mig? sa jag.
- Vänta Mandah förlät du honom? frågade jag henne och gav henne "om-du-har-gjort-det-är-du-korkad" blick.
- Nej det gjorde jag inte , men han är som Eric.. sa hon och suckade.
- Vänta , han kysste dig väll inte? frågade jag henne oroligt.
- Neeeej , det är bara Eric som håller på så. svarade hon.
- Usch , fyfan vad korkad jag har varit.. sa jag.
- Har varit? frågade Ryan mig.
- Du vill inte veta.. svarade jag och Amanda och Alva nickade.
- Fast vi var typ nästan lika korkade. sa Amanda och Alva.
- Jaaa , hade det inte varit för Eric hade vi varit lika smarta! sa jag och garvade.
- Haha , nej blondie du kommer alltid att vara osmartast.. sa Ryan.
- Men visst.. svarade jag ironiskt.
- Haha förlåt men han har rätt.. sa Chaz.
Jag räkte ut tunga åt dem och sa
- Gå och hångla med era tjejer eller nått.. sa jag och suckade.
- Haha , det är typ tionde gången du säger det. sa Ryan och han och Chaz började as garva.
- För att ni aldrig gör det? sa jag.
- Pfft.. sa dem båda.
- Men suck.. sa jag
- Vi gör nått! sa Alva.
- Vadå? frågade jag henne.
- Ehh , vi har snöbolls krig! utbrast hon.
- Jaaa , men då måste jag göra en grej.. sa jag.
- Vad måste du nu göra? frågade Amanda mig.
- Jag måste sätta på mig vattenfast maskara så att jag inte ser ut som ett monster? sa jag.
- Jag måste göra en sak! sa Alva och Amanda i munnen på varann.
Vi gick upp och dem fick låna maskara av mig.
- Sååå! utbrast jag när jag kom ner för trappan , jag satte på mig min canada goose
och gick ut. Jag hade faktiskt jätte kul och ignorerade mitt utegångsförbud.
- Blondie var det inte du som hade utegångsförbud? frågade Ryan mig.
- Det är typ över nu , mamma är för snäll för att tvinga mig vara inne i mer en typ två dar. sa jag och log.
- Ofta? sa Chaz.
- Men haha. svarade jag och kastade en snöboll på honom.
Han tog upp snö och gick fram till mig.
Jag sprang iväg och gömmde mig bakom Justin , inte för att det var så smart.
Jag kände hur någon bärde upp mig bakifrån - Chaz..
- Chaaaz släpp ner mig! skrek jag men han snurrade mig bara.
När han släppte ner mig så var jag as yr jag blundade i typ 2 sekunder och sedan sprang jag iväg från
Chaz och Ryan. Jag kastade på typ alla och Chaz och Ryan brukade mula mig.
När jag kollade mig i spegeln så hade maskaran runnit.
- Men kom igen , den här skulle ju vara vattenfast - tack killar! skrek jag.
- Varsågod. svarade dem.
Jag gick upp och torkade bort maskaran och målade på ny.
Jag tog upp min mobil och när jag såg sms:et så stelnade jag till.
Det är inte över än.. stod det och det var från Eric mobilen gled ur mina händer och
tårarna började rinna. Amanda och Alva kom upp till mig och jag visade dem sms:et
- Oj. sa dem bara.
Killarna kom upp och när dem såg mig sitta i mitt hörn och gråta så gick dem fram till mig.
- Han kommer tiilbaka.. sa jag när dem frågade mig vad som hade hänt.
- Vem kommer tillbaka? frågade Ryan mig och var för en gång skull seriös.
- Eric.. mumlade jag.
Dem såg ut precis som tjejerna och om det inte varit för att Eric tänkte komma tillbaka
så hade jag garvat åt dem.
Vi gjorde inte så mycket mer den dagen och alla gick hem.
Jag kollade min mail och var helt bombad.
Dem flesta var från eric och hans kompisar där det stod typ "I'm coming back bby"
Jag blev as rädd , jag visste ju vad dem kunde göra..
Jag blundade och fick en flashback , jag var i mitt rum och Eric kom in , han försökte
ta av mig mina kläder och slog mig satt jag fick en massa blåmärken..
Jag hade tur och lyckades komma undan. Jag hade inte berättat om det för någon , inte
ens Amanda och Alva visste det.
Jag gjorde mig iordning för att sova och somnade även fast jag inte var trött.

Nästa dag

Jag vaknade av att mitt alarm gick , jag duschade
och fixade mig. Jag tog en rosa handuk och lindade den runt kroppen , när jag
gick ut från mitt badrum så såg jag..

Jag har en fråga till alla er som läser och skulle vara glad om ni kunde svara..

Hur lång vill ni att den här novellen ska bli?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Sjuktbra!!:D hum, har ingen anning faktiskt tyvärr:(

2011-01-28 @ 08:51:52
Postat av: Amandaa:)

ERIC! Älskar eran blogg!

Snäll kan det inte hända lite drama?<3

2011-01-28 @ 19:32:44
Postat av: Amanda :)

ERIC!

Snäll lite drama kanske,Det skulle vara kul med drama mellan Justin och nikki kanske att hon får känslor för eric igen,Och om du ska skriva om drama så kanske det kan iallafall vara drama i 3-4 episod



Bra! Kanske så lång som den var nu <3



2011-01-28 @ 19:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0