IF YOU JUMP , I JUMP - CHAPTER 63

När jag kommit fram till huset så låste jag upp och gick in i sovrummet på därekten.
Allt var precis som vi lämnat det , och det var näästan läskigt.
Jag slängde mig på sängen och somnade även fast jag inte var trött.


Jag stod bakom två stora ek dörrar , jag hade en vit lång klänning och mitt hår var mörkt igen.
Dörrarna öppnades och jag hörde den klassiska bröllops marchen spelas. Dam dam , da dam , dam dam da dam. Lät det. Framför mig så gick det två tjejer med ryggarna mot mig som gick med turkosa silkesklänningar. Dem gick i takt till musiken och bredvid mig så stod min mamma , hon höll armkrock med min arm och tvingade mig mot altalret. Först förstod jag inget. Jag hade ett vit tygstycke i ansiktet och jag ville ta bort det men min mamma gav mig en mördande blick när jag försökte. När jag kom fram till Altaret så sa prästen något om "Tager du Aaron Tyler Smith Nicole Rebecka Svensson till din äkta maka och blablablabla." Och han sa "ja" Nu vände prästen sig mot mig oh sa "Tager du Nicole Rebecka Svensson Aaron Tyler Smith till din äkta make blablablabla"
Tyler? Hette han Tyler i mellan namn? Jag började tänka på New York. Allt flashade upp i mitt huvud.
Festerna , När vi såg på skräk filmen , När jag behövde kyssa Justin under sanning och konsekvens , kyssen innan dem skulle åka.
Jag saknade det , saknade allt.
Men Justin hade Selena.
Jag hade pratat med Selena under festen förra året. När Justin sjöng favorite girl för mig. Jag kollade runt på alla ansikten och det kraftiga solljuset som sken in. Jag visste inte vad jag skulle säga. Så jag sprang , sprang bort från allt och alla!
Jag sprang över vägar , förbi busshålls patser och gud vet inte vad. Tillslut kom jag till en mörk dunge.


Där brast det , jag saknade Justin. Jag önskade att det varit han som stått där. Jag höll ner på knä och grät , tårarna ville inte sluta rinna. Plötsligt hörde jag ett prassel , löv och grenar som knäcktes och där stod han.. Justin. Han närmade sig mig utan ord och skulle precis kyssa mig..

Jag vaknade med ett ryck. Allt var bara en dröm. Bara en dröm.. Men det hjälpte inte. Jag såg på ringen jag fått av Aaron , det var en promise ring , om jag inte skulle göra något , bara låtsas att allt var okej , då skulle det där vara verklighet om några år , och det ville jag inte. Jag visste att jag ville ha Justin , det hade jag alltid velat. Men han hade förendrats nu , han var inte killen som jag föll för. Han var helt annorlunda när han var med Selena. Fan ta henne! Tänkte jag. Tänk att jag hade pratat med henne förut , enligt mig var hon en falsk människa. Jag fastnade i mina tankar och sedan vaknade jag upp ur dem av att min mobil ringde. Det stod "Aaron" på skärmen.

- Hej älskling. svarade jag och lät glad , även fast jag inte var det.
- Heyy shawty! svarade han. Shawty , Justin hade kallat mig shawty.. tänkte jag för mig själv.
- Varför ringer du? frågade jag honom.
- Jag undrar om du ville göra något idag? frågade han mig.
- Kan inte. förlåt är upptagen. svarade jag.
- Okej. svarade han och lade på.

När jag var med Aaron så kände jag inte att jag var väärldens lyckilgaste tjej , men det hade jag känt med Justin. Varför skulle det sluta såhär? Vi hade inte ens fått ett riktigt avslut.
Jag visste att det var konstigt att tänka på honom nu , när jag hade varit ihop med Aaron i ett halv år , jag borde ha glömmt vid det här laget , borde.. Men hade inte.
Sluta tänka såhär Nikki! Justin var ett avslutat kapitel! Han hade redan glömmt dig , sluta tänka på honom det kommer aldrig bli ni igen!! Hörde jag en röst i mitt huvud tänka. Han hade redan glömmt mig - tänkte jag och smärtan var nästan outhärdlig - nu var det dags att glömma honom , för gott. tänkte jag. Mina tankar hjälpte inte så mycket.

Justin's Perspektiv


Jag kunde inte få ut dem ur huvudet , bilderna , bilderna där hon kysste honom , hon skarattade och verkade lycklig. Hon hade slutat sms:a mig för länge sen. Jag saknade hennes så. Hon var i mitt huvud hela tiden.

- Älskling , är du okej? frågade Selena mig.
- Mm.. svarade jag bara.
- Älskling , seriöst jag känner dig. svarade hon och suckade.
- KALLA MIG FÖR FAN INTE ÄLSKLING! JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DIG , DU ÄR SÅ JÄVLA FALSK! skrek jag åt henne.

Jag såg att hon skakade och sedan började hon gråta. Duktigt Justin.. väldigt duktigt.
tänkte jag ironiskt för mig själv.
Jag försökte hålla om henne men då skrek hon:
- RÖR MIG INTE! sedan sprang hon iväg.
Åhhh! Allt gick så fel idag. tänkte jag. Min mobil plingade till och det var ett sms från Scooter.
"Du har en intreljuv idag klockan 16.00 , glöm inte det!"
Jag suckade och kollade på klockan , den var bara 13.30 och jag skulle vara där klockan 14.00.
Bäst att åka. tänkte jag för mig själv.
Jag gick ut ur mitt rum och ut ur huset. Jag gick in i min bil och satte mig. På vägen till studion så
såg jag den , det var en stor reklam skylt för någon obetydlig perfym , men Nikki var på den.
Herregud vad jag saknade henne , jag hade alltid så kul med henne. Jag satte på radion och dem spelade "Never let you go" det kändes som vanligt skumt att höra sig själv på radion men jag tänkte på Nikki , när vi varit i Spanien. Jag saknade det , precis som jag saknade alla stunder med henne.
Det jag saknade mest av allt var varje gång hon hade somnat i mina armar.
Jag parkerade bilen utanför studion och kollade på min iPhone , jag hade fortfarande bilden då Nikki sov som bakgrund - den jag hade tagit när vi hade flugit till Atlanta för första gången. Selena hade inte sätt det och det var tur , för hon skulle föreställa "min flickvänn" men ärligt talat så var hon mer som en syster. Det var Nikki som jag älskade , hon var mitt allt och jag skulle aldrig glömma henne. Men hon hade säkert glömt mig. tänkte jag.
Efter att jag blivit fixad och sminkad och sånt så var det dgas för interljuven. Allt flöt på som vanligt och jag behövde inte vara uppmärksam. Det var ändå bara samma gammla vanliga frågor och dem fick samma gammla vanliga svar.
När den där dumma interljuven var klar så åkte jag hem och loggade in på facebook. Någon hade lagt upp en länk i min logg och jag klickade utan att bry mig egentligen. Sedan så kom rubrikerna upp. "Selena Gomez i tårar efter bråk med popidolen Justin Bieber"
Sedan stod det en massa om att hon hade sagt att det var slut blablabla. Det var en av skvaller sidrona som Amanda kollade minst en gång per minut. Jag skrollade ner sidan och då stod det något om att Nikki vid en strand , jag kände igen huset och stranden , allt. Det var huset hon fått i födelsedags present. Solen gnistrade mot henne och något glimmade till vid hennes vänstra ring-finger. Jag somade in sidan men man såg inget. Jag saknade Nikki men skulle inte det vara överdrivet att..? En liten röst sa: Det här är den ända chans du får , sumpa det inte nu. inom mig. Selena hade ändå sagt att det var slut mellan oss men?

Några timmar senare/Nikki's Perspektiv


Jag satt vid en stor palm , den var speciell för det stod "J<3N" där.
Mina tårar rann och jag lät dem rinna , tills jag såg en massa blixtrar , det var paparazzis. FAN! tänkte jag. Jag sprang in i huset och efter ett tag slutade dem fota , då gick jag ner till stranden och satte mig på en sten , jag kollade ut över den tomma stranden , det var heelt tomt på folk , kanske för att det var bara vårann strand , min och Justins. Jag vet att det var fånigt att hålla på såhär när vi inte ens var ihop längre , fast egentligen så gjorde vi aldrig slut , men eftersom vi blev ihop med andra så kunde man nog säga att vi hade gjort slut.
- Hej. hörde jag någon mumla och där stod han.. Justin.

Vad tror ni kommer hända?

Bra/Skitkass? Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Julia

BRAAA såklart meera (L)

2011-03-02 @ 18:24:51
Postat av: mirja och sanna

mer :)

2011-03-02 @ 18:32:22
URL: http://biieberstory.blogg.se/
Postat av: Amandaa:)

Mer<3

2011-03-03 @ 06:18:05
Postat av: Ebba

BRA !

2011-03-03 @ 12:33:47
URL: http://livetsomebba.blog.se
Postat av: Madde

fett bra du är gång igen me like! :)

Meeeeeeeeeeeeeeeer!

2011-03-03 @ 12:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0