THE ONE AND ONLY - CHAPTER 19

Jag hade inte sätt mamma på hela sommaren , och det gjorde mig orolig , inget svar på hennes mobil , inget.
Visst hon hade varit borta förut , men aldrig så här länge.
- Where are you now , when i need you the most? sjöng jag lågt för mig själv , och en sista tår rann ner för mitt högra öga.


Jag måste ha somnat , för nu vaknade jag ju upp.
Jag satt fortfarande i fönstret , och jag hade en skum känsla innom mig , jag vet inte varför , de bara var så.
Kanske var det alla Saw filmer som vi sätt , eller så.. jag vet inte.

Det var fånigt.
Det var känslan av ensamhet blandat med rädslan att någon kunde vara här , gris masken och den äkliga dockan kom upp i huvudet , jigsaw som låg bloig på golvet , jag kollade på dörren , rädd för att det skulle tryckas ner och att någon skulle komma in.

Och vet ni vad som hände?
Det trycktes ner , det var läskigt , jag höll in mitt skrik.

Sedan , när dörren öppnades , så skrek jag.
- TinkerBell , stop screaming! hörde jag Ryan säga.
När jag såg vilka det var så slutade jag skrika och rodnade istället.

Varför? För det var Chaz , Ryan , Nolan och Stephie.
- No more scay movies for you. sa Stephie och flinade.
Hon gick mot mig och satte sig mitt emot i fönstret.

- Seriously , i thought you guys where like jigsaw or something! sa jag och lät fett rädd.
Alla utom jag garvade , dem garvade åt mig , usch hata detta.

- Naah , i want to be the pig face! sa Ryan.
- Amanda? frågade jag honom.
- No , the pig duuh! sa han och flinade.
- That's Amanda , you know that right? frågade jag honom.
Han tappade hakan , det var as kul att se.

- You're kidding me right? frågade han mig och kollade på mig med en av dem där blickarna som
bekräfdade has ord , han trodde verkligen jag drev med honom.

- No? svarade Nolan och Ryan gav honom en ond blick.
- Guys , not now! klagade jag och Stephie flinade.
- What are you talking about? frågade dem , well , Nolan och Ryan hade någon konstig vana att
börja bråka för inget , asså inte så men..

Det var ett slags syskon bråk , det var mer ett skämmt , men ändå.
- Sooo.. how's it going with Justin? frågade Stephie och log stort med mig.
- He's dating Selena. sa jag med ledset uttryck.
- You know , that's just for publicity. sa Chaz och log lite mot mig.
- Still.. it looks so real. sa jag med ledset uttryck i ansiktet.

Nolan suckade , sedan gick han fram till mig.

- Yeah , it looks that way , but you know , sometimes you see more with your eyes shut. sa han och flinade , Bara för att den repliken var med i Saw.

- Ohh , stop it! sa jag och slog till honom på armen.
- You know , when a girl hits a boy it means she likes him. sa Nolan och fake blinkade.
- Sorry bro. I got a boyfriend , i think. sa jag och snörpte lite på munnen , jag visste inte något längre.

- You think? Did he break up with you? frågade Stephie mig med höjda ögonbryn.
- No but-
- No buts. Did you broke up with him? frågade hon med hennes ögonbryn lite högre upp än för några sekunder sen.
- No. sa jag och suckade.
- Problem solved , you're still together! sa hon och log.

Jag gav mig tillslut , men ag trodde henne inte.
Jag var så förvirrad , var det slut mellan oss eller inte.

Allting slutade med att vi såg på film , det blev The Shining.
För några år sedan hade jag sett den , men inte
hela , för vi hade blviit avbrytna , och eftersom vi bara var 10 så hade
vi skrikigt när mamma öppnat dörren , haha.

Men jag var glad över att vi såg den , då behövde jag inte tänka på Justin.

Ibland var allt så svårt , men alla har sina stunder , även fast man är självsäker.

Dåligt och konstigt men som sagt , tyror inte det kommer bli någon bra uppdatering på den här bloggen , men ni kan kolla min personliga http://juliaphillips.blogg.se/ för kommer blogga mycket där , puss!

Kommentarer
Postat av: Stuck in the moment with you

sjukt bra !

2011-06-16 @ 19:14:16
URL: http://bieb.blogg.se/
Postat av: Tova

OMFB! Du skriver så himla bra!!! Du är verkligen begävad! Du borde skriva en bok eller nåt!!^^

2011-06-17 @ 13:06:07
URL: http://tovabieber.blogg.se/
Postat av: Stina

meeeeeeeeeeer

2011-06-17 @ 22:10:28
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Anonym

lagt till er nu , tack ! /bieb.blogg.se

2011-06-18 @ 19:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0