IF YOU JUMP , I JUMP - CHAPTER 21

- Hahah , fett ägt han blev! sa dem och jag fattade att dem hade sätt video klippet.
- Man är ju bäst.. sa jag.
dem log mot mig , och jag kollade klippet om och om igen..
På avstånd såg det äkta ut.. och sen gick jag fram till dem och sa "Den där killen gjorde just slut med mig , och det var AWSOME!" jag garvade åt mig själv.


- Fett löjlig jag ser ut.. Sa jag.
- Blondie , du är blond , du ser alltid löjlig ut. sa Ryan och jag lipade åt honom.
Chaz började as garva..
- Vad har ni emot blondiner? frågader jag dem.
- Inget men det är kul att reta dem. sa Chaz.
- Vilket liv ni har... sa jag.
- Vi vet. sa dem med världens flin.
- Jag är såå avundsjuk på dig. viskade jag ironsikt i Amandas öra och hon fnissade.
- Vad viskar ni om då? frågade Chaz.
- Jag sa bara till Mandah att jag är såååååå avundsjuk på henne. sa jag ironiskt med oskyldiga ögon.
Justin , Ryan , Christian och Jag började as garva
medans Chaz muttrade nått ohörbart.
- Men du , Amanda älskar ju dig.. det räker väll? frågade jag.
- Haha , såklart. sa han och kysste henne.
Jag fotade med min mobil kamera och sa
- Det där åker upp på fb!  sa jag , visade dem fotot.
- Hahah , lägg upp det du. sa Chaz och Amanda log.
Jag lade ut det och sen taggade jag Amanda..
- Hur ska jag kunda hitta dig bland alla fake profiler? frågade jag honom.
- Hahaha! han loggade in på hans fb och addade mig.
- Nu vet du vilken som är äkta.. sa han och log.
- Hahah , fett najjs.. Jag såg Justin och Ryan och Caitlin och Christian..
- Är dem här äkta elr addar du fakes? frågade jag honom.
- Nej det är dem äkta. svarade han och jag addade alla.
Sedan taggade jag Chaz på fotot.
Jag fick as många kommentarer..
"Omb , hånglar Mandah med Chaz Somers? can't believe it!" och sånt.
Chaz garvade åt det lilla han förstod men en massa skrev på engelska
oc det stod typ "Omb! Chaz i love you!!" jag började garva..
Chaz ville kolla in profilerna men jag sa
- blond , blond , wnb mig osv. och sen ville han inte kolla längre..
- Hahah , är alla dina vänner som du? frågade han mig.
- Är Amanda som mig? frågade jag.
- Hahah , men typ resten är så.. sa han.
- Näää , dem tror bara att du kommer gilla dem mer då.. sa jag och blinkade.
- Oooooh , Nikki flirtar med mig! utbrast Chaz.
- Mm , duvet att jag har lltid varit käär i dig. sa jag ironiskt.
- Omg , hon erkänner det. sa han och jag kunde inte hålla mig för garv.
- Vänta , Justin vart är Jasmine? frågade jag Justin.
- Jag vet inte , antingen så festar hon någonstans eller så är hon hemma. sa han.
Amandas data pep till och hon uppdaterade sidan..
- Vad betyder det där pipet? frågade Chaz..
- Att det kommit något nytt.. sa hon.
- Aha.. sa alla.
Det kom upp bilder på Jasmine medans hon kysste nån kille.
Jag kollade på Justin men han verkade inte bry sig , han log bara mot mig.
- Vad ska vi göra? frågade jag alla.
- Vi går och hyr nån skräck film , så får Justin hålla om blondie och sen blir dem kära och lever
lyckilga i alla sina dar.. sa Chaz.
- Hahah , jag vet att du bara vill ha en anledning att hålla om Mandah men visst. sa jag och log bitchigt mot honom.
Han lipade åt mig.
- Kom igen Chaz du är 16 och lipar.. sa jag och garvade.
- Och hur gammal är du då? frågade han mig.
- Jag har redan sagt att jag är 3 , när ska ni fatta det? frågade jag dem.
- Hahah , hur kan du då komma in på alla clubar och sånt och köpa sprit? frågade han mig.
- Det kallas fejkade legitimation. sa jag och log.
- Ofta!? skrek alla fast endå inte..
- Nej? frågade jag.
- Fjortis! sa Amanda.. och Alva nickade..
- Vad är en "fjortis"? sa killarna och lät jätte roligt när dem sa det.
Amanda googlade bilder och dem garvade åt mig.
- Vad? frågade jag dem.
- Du ser precis ut så! sa dem och tjöt av garv.
- Gör jag inte.. sa jag och lipade.
- Joo.. sa dem.
- Sluta.. sa jag.
- Men du är ju "fjortis" sa Chaz.
- Och du kan inte säga fjortis. sa jag och lipade åt honom.
- Hahah , blev "fjortisen" sur nu? frågade han och dem andra garvade ännu mer..
- Asså jag är inte fjortis.. för en fjortis är såhär
* barnslig
* lättretad
* får aggressiva utbrott
* talar som en diva, ofta med extremt hög samt gnällig röst
* generellt irriterande
* skriker efter uppmärksamhet
* klär & sminkar dig som en strippa
och så är inte jag! sa jag.
Dem garvade bara ännu mer.
- Det är precis så du är! sa Ryan..
- Nej? jag varken sminkar mig eller klär mig som en strippa.. sa jag.
- Öh , nej.. visst.. sa dem och kollade på varann med menande blickar..
- Visst så ska jag ha tröjan här uppe istället? frågade jag och tog tag i tröjan och drog upp den över munnen..
Dem började as garva..
- Nej men seriöst , nu ska jag gå omkring såhär och vara jätte seriös och tråkig.. sa jag..
- Okej , funkar för oss.. sa dem.
- Och jag ska nog börja på en inernatskola så att jag blir normal , kul va? frågade jag dem och försökte låta seriös.
- Så först är du fjortis och nu ska du bli en nunna? frågade Chaz.
- Japp , och sen så ska jag bli brunett igen.. sa jag.
- Är du seriös? sa dem och gapade.
- Ja? sa jag.
- Men du passa ju som blondin! Sa Ryan och Chaz nickade.
- JAG VISSTE ATT NI TYCKTE DET! sa jag och kramade om dem.
- Men va fan , sa dem.
- Det var jätte lätt att lura er! sa jag och log.
Dem bara suckade.
- Men vad hände med att vi skulle hyra film , eller är ni rädda för at synas med "fjortisen"? sa jag.
- Hahah , liiite.. sa Justin.
- Öh tack? sa jag.
- Varsegod. svarade han och log.
- Nu kan du lungt glömma att få hålla om mig när vi kollar på skräck film! sa jag.
- Fan! sa han och jag började as garva.
- Han bar upp mig som en bebis.
- Justin , vad gör du? frågade jag honom.
- Jag bär dig , min lilla fjortis bäbis. sa han och garvade.
- Släpp ner mig! skrek jag.
- Hm , nej.. det är farligt för fjortis bäbisar att gå själva. sa han och log.
- Den risken är jag villig att ta. sa jag och försökte ta mig loss , men han var mycket starkare en mig.
- Hahah , okej då. sa han och släppte ner mig.
- Asså killar skulle vi sticka och hyra film eller? frågade Alva.
- Okej då , men måste blondie följa med? frågade Ryan och log.
- Ja det måste jag kom nu. sa jag.
- Okej då. sa Ryan och killarna följde med.
I film butiken så kollade vi på jätte många skräck filmer
och dem flesta var as hemska eller dåliga.
- Den här ser vi! sa Justin och pekade på en film där det stod "The Exorcist"

(Bild från filmen)
Jag brydde mig inte så mycket om filmen men när den väl satte igång blev jag skit rädd..
Justin lade sin arm om mig och även fast jag sagt att han inte fick hålla om mig så var jag as rädd
så jag ville nästan att han skulle hålla om mig.
Jag kollade på hela filmen och var as rädd efter åt.
- Va fan , jag sover ju ensam. pep jag och nu var jag mer rädd en förut..
- Hahah , blondie är rädd! sa Ryan.
- Nää duvet jag sover ju bara helt ensam och så men det är inget läskigt med det , eller att gå genom
New York när det är mörkt och veta att det finns mördare och pedofiler och massa annat. sa jag.
- Oj , blondie är as rädd. sa Chaz och sen började dem as garva.
- Mm , men hejdå killar jag ska dra nu , hoppas bara att jag inte blir mördad! sa jag och log ett fake smile.
- Hejdå , ses. sa alla.
Jag gick genom New York och började nästan gråta , så rädd var jag..
För jag menar New York var ju jätte stort.
När det inte var nån som kollade på mig så sprang jag och tillslut kom jag fram till
Plaza. Jag gick upp till mitt rum men kunde inte sova.. Alla mina lampor var tända
och jag kollade ut genom fönstret hela natten.
När det blev morgon och klockan blev typ 06.00 så somnade jag.
Jag väcktes av att min telefon ringde.
- Mm , sa jag med morgon röst.
- Amanda , Ryan , Chaz , Alva , och Mr. Bieber är här , ska jag släppa in dem? frågade hon.
- Mm , sa jag och gick och låste upp dörren.
När dem kom in så började Ryan as garva.
- Vad? frågade jag.
- Du blev verkligen rädd! man ser ju på dig att du inte sovigt en blund! sa han och garvade mer.
- Jaja. sa jag.
Jag gick till badrummet och kollade hur jag såg ut.
Jag fattade vad Ryan menade så jag plattade håret , tvättade bort det gammla sminket och lade en ny
sminkning. Jag såg mycket bättre ut nu.
- Så! sa jag och log.
- Fjortis. sa Chaz.
- Nej? sa jag.
- Hon ser faktiskt inte ut som en fjortis nu. sa Alva och Amanda nickade.
- Tack mina små dissare! sa jag och kramade om dem.
- Men Nikki , vi åker tillbaka till ATL idag. sa Amanda.
- Va? nej! sa jag.
- Förlåt. sa Alva.
- Gör inget  , men när ska ni åka? mumlade jag.
- Eh , typ nu. sa jag och såg att dem hade res väskor med sig.
- Okej , jag kommer sakna er. sa jag och log blekt.
Dem såg på mig att jag skulle bryta ihop när som helst men dem bara gick.
Dem gav mig varsin kram och Justin pussade mig på pannan.
När dem hade gått så började jag gråta..
Tårarna rann mer och mer , jag saknade dem alla..
speciellt Justin , jag visste att jag älskade honom även om jag ständigt förnekade det..
Jag kommer ihåg när han kallade mig shawty och sånt , om man räknade alla dagar vi varit ihop så var det max 10
stycken men endå hade så mycket hänt..
- I love you viskade jag även fast jag visste att han inte hörde det.
Amanda's Perspektiv
- Vänta jag måste göra en sak! utbrast jag och sprang mot Nikkis hotell rum igen.
Jag bankade på dörren och såg att Nikki grät.
- Nikki gumman! utbrast jag.
-Hej. sa hon bara.
- Förlåt för att vi måste åka! sa jag och kramade om henne.
- Nej asså det är inte erat fel. sa hon och jag kände skuld.
Plötsligt så såg jag Justin och han såg även mig.
Nikki märkte att jag kollade på nått och vände sig om.
Justin's Perspektiv
När jag såg att Amanda sprang iväg så gick jag efter henne.
Jag såg att hon stod och kramade Nikki.
Plötsligt vände sig Nikki om och hennes ögon var helt röda och hennes
maskara hade runnit.
Jag gick fram till henne och kramade henne.
- Jag vill inte att ni ska åka. hörde jag henne mumla.
- Förlåt , men det måste vi , men du kan väll följa med till ATL? frågade jag henne.
hon nekade och sa
- Du vet ju hur det blev förra gången. Jag nickade , jag såg att Amanda gick och
utan att tänka så kysste jag henne.
Hon besvarade kyssen och jag hörde kände en blixt och hörde att Chaz sa
- Det här ska upp på fb. Och garvade.
- Visst jag bryr mig inte , s jag medans jag log och kollade mot Nikki.
- Gör vad du vill med bilden Chaz. sa hon och kysste mig en gång till.
- Player , hörde jag Ryan mumla.
- Käften Ryan. sa jag bara.
- Justin , förlåt men jag kan fortfarande inte följa med till ATL , jag
vill men jag kan inte. sa hon och jag förstod vad hon menade.
Vi gick och när jag kollade mot Nikki så såg jag att hon hade tårar i ögonen.
Nikki's Perspektiv/Två veckor senare...
Jag hade tänkt och tänk på hur jag skulle göra i två veckor nu och
jag hade bästemmt mig för att åka till ATL och överaska Justin..

VAD KOMMER HÄNDA? KOMMENTERA OM NI VILL HA MER

Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

hahha så himla roligt. men aså hon är blondin ingen big deal eller? men iaf skitbra x 1000000 :D längtar ihjäl mig tills nästa!:D

2011-01-14 @ 22:24:27
Postat av: anna

jaaa, meeeeeeer :D skitbra, looooove it !!!!

2011-01-14 @ 22:43:16
Postat av: eliiinnaaa

håller med, Julia skriv mer :)

Hahah mina ögon är fan fyrkantiga för att jag läst typ 6 utav dina inlägg idag x)

Den är skiiiiiit bra, hahahah " fjorreee" x)

2011-01-14 @ 23:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0