IF YOU JUMP , I JUMP - CHAPTER 19

- Ty , jag måste gå.. sa jag.
- Men babe , stanna här med mig. sa han.
- Nej , asså jag kan inte , förlåt Ty. sa jag.
Han verkade konstig.. Han gillade när paparazzisarna tog bilder av oss och
sa att "vi var ihop" fast vi inte var det.
- Ty , vi är inte ihop , vi dejtar inte ens. sa jag.
- Men vad snackar du om? sa han och spelade.
- Men aja jag sticker nu , hejdå. sa jag och gick.



(Bild på när Justin kysser Jasmine)
Justin's Perspektiv
Jag fick ett sms från Nicole där det stod
VISST , VRF SKULLE JAG BRY MIG?
jag fattade ingenting..
VAD MENAR DU? skickade jag.
Om tre timmar så skulle jag , Jasmine , Chaz , Amanda , Ryan och Alva
åka tillbaka till ATL men endå så var vi på nån tråkig fest som Jasmine ville gå på..
- Vi borde gå , vi ska tillbaka till ATL snart.. sa jag.
- Inte jag! jag bor ju här i NY. sa Jasmine.
- Vadå ska du inte följa med? frågade jag och hon nekade.
- Okej , men jag måste sticka. sa jag.
Jasmine kysste mig men jag puttade bort henne.
Jag gick ut till min bil och såg en tjej som liknade Nicole.
Hon kollade mot mig och det var Nicole. hon bitch blickade mig och jag fattade inget.
- Du vet vad jag menar. sa hon och först fattade jag inte men sen så fattade jag att
det var som ett svar på smset.
- Nej faktiskt inte. svarade jag.
Hon tog fram sin mobil och visade mig ett sms som det stod var skickat från mig.
det stod
GLÖM DET JAG SA IGÅR , JAG ÄR MED JASMINE
HA ETT BRA LIV

- Nicole jag lovar , jag har inte skrivit det där.. jag har fortfarande känslor för
dig och dem kommer inte försvinna. sa jag , hon kollade in i mina ögon och jag bet mig i läppen.
Jag ångrade mig verkligen för vad jag hade gjort , jag älskade Nicole över allt annat , men
efter vad jag hade gjort så visste jag att jag inte kunde säga det , och det skulle ju inte ändra nått..
Hon svarade inte så jag sa.
- Vill du ha skjuss till hotellet? hon nickade men sa fortfarande inget.
På radion var det en av mina låtar på , det kändes jätte konstigt att höra sig själv på radion , det var
låten "one less lonely girl" förut hade Nikki varit min OLLG men inte längre. tänkte jag ledset.
Jag släppte av Nikki vid Plaza. Jag körde vidare till hotellet där vi bodde och gick upp till Ryans rum för det var där
alla var när jag och Jasmine hade lämnat dem , jag visste inte vem som hade skickat smset från min mobil..
Den enda som hållt på med den var ju jag , eller Jasmine hade ju kollat efter en låt.. fuck , det var
Jasmine som hade skickat smset. Jag knakade på hos Ryan och Alva som delade rum.
Det var Alva sm öppnade och hon mumlade
- Vart är Jasmine? hon kollade på mig med både medlidande och oro i blicken.
- Hon ska stanna i New York och hon är kvar på festen hon ville gå på..
- Var det inte den Nikki var på? hörde jag Chaz säga och Amanda armbågade honom.
- Jo , hon var där. mumlade jag och tänkte på hur hon hade kysst nån kille. Fast jag hade ju kysst Jasmine fast jag på ångrade det såå mycket.
Chaz Perspektiv
Justin såg helt tom ut , han saknade verkligen Nikki..
Man såg på Amanda och Alva att dem också saknade henne.
Jag höll om Amanda och såg att hon kollade på mig med en "jag-saknar-henne-så-mycket" blick.
jag skickade ett sms till Nikki men jag visste inte om hon skulle svara.
NIKKI , ALLA SAKNAR DIG
JUSTIN , ALVA OCH AMANDA MEST
MEN JAG , RYAN OCH CHRISTIAN SAKNAR
DIG MED , SNÄLLA VAR INTE SUR PÅ JUSTIN..
HAN ÄR HELT TOM UTAN DIG DET ÄR LÄSKIGT ATT SE...

Jag skickade smset och hoppades på att hon skulle svara...
Min mobil plingade till lite senare och hon hade svarat.
ASSÅ JAG ÄR TRÖTT PÅ
ATT JUSTIN LJUGER FÖR MIG..
AMANDA OCH ALVA SAKNAR JAG SÅKLART
OCH ALVA VET VART JAG BOR SÅ HON OCH
AMANDA FÅR KOMMA NÄR DEM VILL..

Trött på att Justin ljuger för henne?
- Ska vi ringa Nikki? frågade jag alla.
- Jaaa! utbrast Amanda och Alva..
Ryan och Christian kollade bara på Justin..
- Eh , visst.. svarade han.
Jag ringde henne och hon svarade efter några signaler
- Chaz vad vill du? frågade hon.
- VI SAKNAR DIG! skrek Alva och Amanda.
- Saknar er med.. mumlade hon.
- Vill du prata med Justin? frågade jag henne.
hon visste att jag hade högtalare och att Justin hörde henne..
- Öh , asså jag.. visst. sa hon och suckade.
- Men i så fall i enrum och face 2 face. tillade hon.
- Visst , möt mig på brodway scenen om två timmar! sa Justin.
- Okej.. sa hon.
Vi la på och sen så ringde Justin några samtal
Nikki's Perspektiv
Jag fixade mig och kollade på tv för att tiden skulle gå..
Taylor ringde mig några gånger och jag förklarade för honom att
vi inte var ihop , han blev arg när jag sa det.. men han frågade om vi kunde träffas nån annan
gång och jag sa visst , för han var ju söt..
När det var en halvtimme kvar så tog jag pendeln till Brodway
och mötte en man utan för.
- Är du Nicole Svensson? frågade han mig.
- Aaa , det är jag. svarade jag.
- Okej , följ med här. sa han och guidade mig till ett rum.
På scenen så satt Justin med hans Piano och spelade "That Should Be Me" det var en av mina favorit
låtar , fast det visste ju inte han.
När han sjungit färdigt så sa jag.
"Once upon a time that was you."
- Men Nikki jag äslakr dig fortfarande. sa han.
- Jag vet inte Justin.. Men vi kan väll vara vänner? frågade jag honom.
Han nickade och jag kramade honom.
- Hänger du med till hotellet där jag och dem andra bor? frågade han mig.
Jag nickade och vi tog hans bil till deras hotell...
VAD KOMMER HÄNDA NU?
HAHAH JAG ÄR JÄTTE SNÄLL SOM SKRIVER TYP 100 EPISODER PÅ EN
DAG OCH DET KOMMER MER ;)


Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

JA, du är verkligen jättesnäll :D Gillar din novell stenhårt :D

2011-01-14 @ 16:16:17
Postat av: anna

det är gaalet najs att du skriver så ofta :D gillar din novell gaaalet myyycket :DD du skriver riktigt bra (y)

2011-01-14 @ 16:27:37
Postat av: Anonym

helt otroligt hur mkt ideer du har!!!!!!!!!!!

2011-01-14 @ 16:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0