IF YOU JUMP , I JUMP - CHAPTER 17

- Oj , vi har problem. sa Justin.
Jag nickade bara.
Tänk om han lämnade mig nu.. tänkte jag.
Jag såg i hans ögon att han tvekade..

Jag gick och fixade mig för att sova även fast jag inte visste hur mycket klockan var.
Caitlin och dem hade gått för längesen så klockan var endå inte så lite.
När jag somnade drömde jag om Justin och jag vanade tidigt på morgonen med tårar i ögonen.
Jag gick och fixade mig och sen fixade jag frucost åt Justin..
Jag hade tur för han sov fortfarande när jag kom upp.
Jag kysste honom på munnen och han slog upp ögonen.
- Jag har gjort fruckost till dig! sa jag och gav honom brickan.
- Tack shawty! sa han och kysste mig.
Jag kollade klockan och såg att den bara var sju , och jag var redan färdig och allt..
*Pling* lät det från min mobil och jag fick ett sms från Alva.
I MISS YOU MY LOVE , KAN INTE VI
MÖTAS IDAG? DU E JU ENDÅ I ATL
SNEEEEELA , SAKNAR DIG SOM FAAN!
Justin är det okej om jag är med en av mina kompisar idag?
frågade jag honom.
- Öh , visst men bor inte allla dina kompisar i Sverige? frågade han mig.
- Nää , asså en av mina bästisar flyttade från Sverige till Georgia
så det tar typ en halvtimme för mig att komma till henne , snälla? sa jag och log.
- Visst , jag kan skjussa dig dit. sa han och log.
OKEJ MEN JAG HAR SKOLA , MEN
VART SKA VI MÖTAS?
Jag skickade smset
och väntade på svar.
Jag kom på att jag inte hade gjort mina läxor och jag ville faktiskt för en gångs skull bli godkänd.
Jag gick ner och gjorde allt så gått det gick medans Justin kollade konstigt på mig.
- Ska du kolla på mig som om jag var en Alien eller ska du hjälpa till? frågade jag honom.
- Jag kan hjälpa dig. svarade han.
Allt gick mycket bättre när Justin hjälpte mig!
Amanda slippt skola så hon och Justin var ensama själva på dagarna , helt ärligt så kändes det lite fel
men jag sa inget.
VI MÖTS I KÖPCENTRUMET SOM
LIGGER I ATL  KLOCKAN 16.00 TYP, LOVE YOU :*
jag kollade på smset
och visste precis vart det låg.
OKEJ SEE YOU THERE MY LITTLE RETARD :D skickade jag.
Det var snart dags att gå till skolan och Justin tvingade i mig fruckost igen.
- Kom igen , du har blivit jobbigare en min mamma! sa jag.
- Hahahaha , rätt åt dig. sa han.
- Det är sant , inte ens hennes mamma tvingar henne att äta. Sa Amanda.
- För att jag endå inte äter. Sa jag med en menande blick på Justin.
- Jaja , men jag är inte din mamma , jag är din pojkvänn.. sa gan och jag kunde inte sluta le.
Jag kysste honom och han besvarade kyssen.
- Justin , måste jag verkligen till skolan? frågade jag honom med mina puppy-eyes.
- Men gumman det fattar du väll själv? sa han.
När han sa "gumman" fick jag upp bilder i huvudet från kvällen innan
Justins konsert.
- Okej , då. sa jag med mitt sadface.
Jag sa även till Justin att han inte behövde hämta mig idag för att jag skulle möta Alva Palva.
Han skjussade mig till skolan och jag såg att alla kollade på mig.
Jag hörde att några killar drog några blondin skämt men jag brydde mig inte.
Chaz och Ryan tycket fortfarande att det var lika kul att jag var blond.
- Men , åh snälla nån har ni aldrig sett en smart blondin eller? frågade jag dem.
- Nej , för det finns inga. sa Ryan.
Jag suckade men struntade i dem.
Lextionerna idag gick segt men jag var ganska nöjd med mig själv för att jag faktiskt kunde lämna
in läxor. Jag behövde inte häller fråga Chaz om hjälp så det var man glad över.
Efter skolan så gick jag till Köpcentrumet och jag mötta Alva på Forever 21
och när vi såg varann så skrek vi och hoppade.
Alla tyckte vi var sinnesjuka.
- Är det inte i ATL som Justin Bieber bor? frågade Alva.
- Jo , men han har väll turné? frågade jag henne.
- Nej , den är över. svarade hon.
- Ofta! sa jag. Såklart visste jag allt det här men Alva var en av dem Bieber
galnaste jag visste.
Vi gick till ett café och fickade när Alva plötsligt höll upp en skvaller tidning
där jag och Justin var på framsidan , när vi kysstes.
- Varför har du inte sagt nått? frågade hon medans hon kollade in i mina ögon.
- För att jag trodde att du skulle bli galen. svarade jag.
- Hahah , nej då. svarade hon.
När klockan var typ 17.30 så behövde hon gå hem
så det gjorde jag också.
När jag skulle gå in så såg jag att Justin kysste
en tjej , det kunde vara Jasmine Villegas eller Selena Gomez eller kanske Amanda , hon var ju brunett nu...
Justin såg mig och jag visste att jag hade tårar i ögonen.
Jag visste inte vart jag skulle ta vägen men jag sprang bort från honom.
Bort från allt. Men han var mycket snabbare en mig så han fångade mig och försökte förklara
men jag lyssnade inte.
- Justin jag bryr mig , inte jag vill bara hem just nu. sa jag när han hade slutat prata.
Jag gick mot hans hus igen och tog mina väskor och packade och han försökte verkligen förklara men
jag stängde honom ute.
När Amanda såg mig så försökte hon också förklara så jag fattade att det
var dem två som hade kysst varann.
Jag gick till flygplatsen även fast det var långt men det sket jag i.
Lyckad resa det här var , jag hade stannat i ATL i tre dar och jag skulle egentligen vara där en månad.
När jag skulle checka in så såg jag att det fanns ett flyg som gick till New York. Dem trodde ju att jag skulle
till Sverige så det var lika bra att inte åka dit.
Jag tog flyget till New York och checkade in på Plaza.
- Är det inte du som är Biebers nya romans? frågade tjejen som checkade in folk.
- Ehm , inte deräkt. svarade jag.
Jag gick upp till mitt rum som jag hade fått och grät och grät.

(Nikki när hon gråter)
Jag gick ut väldigt mycket och hade skaffat en fejkad legitimation så jag festade som om jag var 18.
Men jag blev inte full så ofta för att jag vågade inte det , fast jag låtsades för att ha roligare.
Det var halloween idag och jag var bjuden till en V.I.P fest för att jag var på så många andra fester
och för att jag var Biebers ex , dem sa att det skulle komma en "hemlig gäst" och jag hade bästemmt mig för att vara en
playboy fjortis så jag sminkade mig satte på mina öron och en väldigt kjort , taht och bandlös klänning.
Justin's Perspektiv
Jag , Amanda , Ryan , Chaz , Christian , Alva och Jasmine var bjuden på nån V.I.P
halloween fest och dem sa även någonting om att jag var en "hemlig gäst" jag tyckte det var
lite weird men jag gick endå.. Under dem få dagar som gått så hade Amanda och Chaz blivit ihop.
Jag och Jasmine var på G och Alva hade börjat vara med oss.
Jag började glömma Nicole och hade börjat få känslor för Jasmine.
Vi flög privat jet till New York och Amanda och Chaz hånglade 24/7
dem var så gulliga , fast endå inte (?)
Det tog några timmar att åka till New York och vi lyssnade mest på musik
och spelade kort och sånt , inte som när jag och.. Nej så fick
jag inte tänka , jag måste gå vidare.. Även fast jag saknar henne så mycket.
Jag kollade på Jasmine och log , Hon var så vacker och bara hon kunde få mig att
glömma Nicole för att Jasmine var så underbar.
Vi pratade om allt och inget medans vi var på väg till New York men när vi väl var där så
fixade alla dräkter. Jag klädde inte ut mig så mycket för jag skulle uppträda men tjejerna var riktigt snygga.
Jasmine var en djävul , Amanda var en vampyr och Alva var en häxa.
- Vad snygg du är , viskade jag i Jasmines öra och kysste henne.
Hon besvarade kyssen men det var inte samma sak som när jag kysste Nicole..
Nikki's Perspektiv
På festen så var det mycket folk som jag inte kände igen , och
så var jag här bara för att jag var ett "party animal" och Biebers ex.
Jag hade as kul och flörtade väldigt mycket med en kille som hette Taylor , han var söt
och snäll.

(Taylor)
Plötsligt så såg jag Chaz.
Nej vad gjorde han där?
Han kysste nån och sen såg jag att det var Amanda
Fuck , om dem var här vilka mer kunde vara här?
Plötsligt stängdes all musik av och jag hörde en massa snack.
- Och nu den hemliga gästen! hörde jag en mörk röst ropaoch alla blev tysta.
Allas ögon vändes mot scenen och först kom det en massa rök sen så
kom en slags boll upp och där stod han
Justin Bieber..
Fan , fan , fan tänkte jag.
Han kollade ut över publiken men jag var väldigt översminkad så
jag tror inte han såg mig.
- Jag måste gå , men här är mitt nummer. mumlade jag till Taylor och skrev mitt
nummer på hans arm.
Precis när jag skulle gå så krockade jag med Ryan , han såg genast att det var jag.
- Nikki! vad gör du här , åkte inte du hem till Sverige? han kollade frågandes på mig.
- Nej , jag gjorde tydligen inte det. sa jag bitchigt.
- Du vet inte hur mycket vi har saknat dig! sa han och log med hela ansiktet.
- Kanske inte men du jag måste gå nu. sa jag och fake log.
Ryan's Perspektiv
Vad hade hänt med henne? hon var ju så glad förut.
Hon kunde faktiskt vara seriös.
Jag kollade när Justin uppträde med Alva och viskade
- Nikki är här i New York. i hennes öra.
- Är du seriös? vart? frågade hon.
- Jag vet inte men hon var på den här festen men hon har gått nu. sa jag.
- Men din idiot , du kunde ju inte låta henne gå! sa hon.
- Förlåt , men jag kunde ju inte göra annat. sa jag och hon såg på mig som om hon förstod.
- Okej , men du jag måste hitta henne ringer dig sen! sa hon och sprang iväg-
Alva's Perspektiv
Jag såg en blond tjej som var påväg mot Plaza hotell och jag gick fortare och såg att det var Nikki.
Jag följde efter henne och kollade vilket rum hon bodde på.
Sen väntade jag i 20 minuter och knakade på.
Hon öppnade och jag gick snabbt in innan hon hann stänga dörren , men hon var halv full och en
smula bakis så det var ganska lätt.
- Omb , Nikki vad har hänt med dig? frågade jag henne.
- Jag fick hjärtat krossat av min bästa vän och killen som jag älskade , vad
hade du förväntat dig , att jag skuttade runt och sjöng lyckliga sånger? frågade hon mig iskallt.
- Jag vet inte , men att du skulle vara såhär.. sa jag och pekade på henne med hela händerna.
- Men vad snackar du om? frågade hon mig.
- Jag snackar om att du ser ut som om du har blivit full fyra dagar i rad. svarade jag.
- Kanske det jag har varit! skrek hon och sen började hon gråta.
Hon sprang mot hennes säng och grät och grät.
- Men lilla älsklingen! utbrast jag.
- A-all-t-t bl-e-ev så f-f-fe-el. sa hon mellan snyftningarna.

HOPPAS NI GILLAR DET , JAG HAR GJORT DET BARA FÖR ER.. MEN NU VILL JAG HA LITE
KOMMENTARER , FÖR JAG HAR SKRIVIT VÄÄÄÄLDIIIIGT LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGA DELAR DEM SENASTE DAGARNA..


Kommentarer
Postat av: anna

faaan vad jag diggar den här novellen, skitbra juu,gillar grymt mycket att du skriver lång och många varje dag :D det uppskattas FETT mycket, du är bäst !!! fortsätt så:D

2011-01-14 @ 14:46:59
Postat av: Johanna/Moonlight

Skitbra!!!!ofc;)

2011-01-14 @ 15:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0