IF YOU JUMP , I JUMP - CHAPTER 13

- Nikki! skrek jag när jag såg att hon var på väg att gå på planet.
Hon vände sig om , kollade på mig men sedan gick hon på ändå.
Jag stod kvar och brast i gråt..
hon ville verkligen inte ha mig längre det var slut..
Det sista jag såg var planet som lyfte.
Jag antar att kärlek aldrig slutar lyckligt..



Nikki's Perspektiv

När jag satt på planet lyssnade jag på 'now i cry myself to sleep - esanna'.
Jag visste att jag hade förstör allt genom att gå på det här planet.
faan jag borde ha vänt , men jag visste ju inte..
Jag satte på mobilen och satte den på flygplansläge..
Jag visste inte om jag fått nått sms från Justin men när
jag landar så tänkter jag ringa honom.
Jag var trött och efter nån minut hade jag somnat ,
jag drömmde om Justin , om hans kyssar och hela honom
han var så perfekt.
Plötsligt så vaknade jag av ett meddelande som sa att vi skulle landa.
Jag visste att jag hade gråtigt men jag struntade i det.
När jag gick av planet så stod det en massa tjejer runt något och skrek.
Jag hörde en bekant röst men kunde inte koppla det.
Plötsligt så sprang 'han' ut ur klungan och när han såg mig så sprang han till mig och
höll om mig.
- Nikki jag älskar dig. viskade han.
- Justin jag älskar dig med , jag önskar att jag aldrig gått på det där planet. viskade jag.
- Jag kommer aldrig lämna dig igen. sa han.
- Jo det kommer du och både du och jag vet att det här förendrar inget. sa jag och han släppte ner mig.
Jag hade tårar i ögonen.
- Nikki , jäg älskar dig verkligen , mer en du kan förstå. sa han.
- Justin jag älskar dig mer , inte för att du är känd utan för att
du är helt amagzing och jag hoppas vi ses igen , men just nu
så kan jag inte lita på dig. sa jag kysste honom en sista gång och gick därifrån.
Jag kände tårarna rinna. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen
Inte till Amanda för hon var väll med Erics kompis vad han nu hette , och Elin?
Elin var säkert ute nu. Jag gick och såg Eric och dem och med dem så var Amanda och Elin
dem verkade riktigt fulla.
- Nicole , du är hemma! skrek Eric..
- Ehm ja? svarade jag och torkade dem bort dem sista tårarna.
- Omb , hur gick det med du vet? frågade Amanda.
- Han var otrogen , sen bråkade vi , jag åkte hem , han väntade på flygplatsen , jag
sabbade det. sa jag med mitt sadface
- Vad snackar ni om? frågade Taylor lite halv drogat.
- Omg , Taylor har du tagit droger eller nått? frågade jag.
- Nej? svarade han.
- Aha då är det väll du.. svarade jag.
- I know you love me. sa han och blinkade med ena ögat.
- Pfft. sa jag bara.
- Omb , du gillar honom faktiskt. sa Elin och Amanda i mun på varann.
- Öh? var allt jag sa sen kysste han mig.
Jag fick genast upp en bild av Justin i huvet men sen så
sket jag i det och besvarade kyssen.
- Jag har saknat dina kyssar. viskade Eric i mitt öra.
Jag fnissade lite och sen kollade jag mot hållet som jag kommit ifrån.
Där stod Justin och var helt chockad.
Han sprang iväg men jag skrek
- Justin! och sprang efter honom.
Han var mycket snabbare än mig och efter ett tag kunde jag inte hitta honom.
Min mobil surrade och jag såg ett sms från Justin.
Det stod.
JAG TRODDE INTE DET HÄR OM DIG ,
DU SVEK MIG OCH JAG VILL ALDRIG SE DIG IGEN
HA ETT BRA LIV.. :(
jag såg smset och svarade snabbt.
JUSTIN FÖRLÅT MIG , MEN
DET HADE ENDÅ ALDRIG BLIVIT VI.
SE PÅ DIG , DU ÄR VÄRLDENS KÄNDASTE TONÅRING
OCH JAG ÄR BARA NÅN RANDOM BRUD..

Sedan gick jag tillbaka till Eric och dem med tårar i ögonen.
- Baby vad har hänt? frågade Taylor.
- Jag fick just mitt hjärta krossat. svarade jag.
- Vad pratar du om , jag finns ju här. sa han.
- Vet , men det är komplicerat.
- Men du älskar väll mig? frågade han.
Jag nickade bara och kysste honom.
Helt ärligt så vet jag inte hur mycket jag drack den kvällen
men nästa morgon vaknade jag upp hos Amanda med henne och Elin bredvid mig.
Det kunde ju varit värre.
- Vakna! skrek jag.
- Dem reagerade men vaknade inte. Oj dem var verkligen utslagna.
Jag kollade min mobil och såg flera sms från Justin
men det stod mest saker som 'vad menar du?' och 'svara' och på ett stod det
till och med 'That should be me' jag svarade bara på ett av dem och sa att förut var det han
men inte längre.
Justin's Perspektiv
När jag vaknade så kunde jag bara
tänka på Nikki.. Jag älskade henne så och trots det
så hade hon svikigt mig. Jag trodde verkligen inte det här om henne
men egentligen så kände jag henne inte , jag menar hon
kanske inte älskade mig utan ville bara ha uppmärksamhet?
Jag vet inte men jag vill aldrig se henne igen
, eller? Jag menar jag kysste ju oxå en tjej..
Jag satt där och var fast i mina tankar när min mobil ringde.
Det var Nicole. Jag svarade inte.. Hon ringde igen men jag svarade inte heller den här gången
faktiskt så ringde hon mig runt 10 gånger men jag svarade inte.
Men efter ett tag så slutade hon ringa.
Nikki's Perspektiv
Jag visste varför han inte svarade så jag struntade i det.
Jag packade tog mina grejer och gick hem.
När jag var hemma så luktade det instängt.
- Hallå? nån hemma? skrek jag men inget svar.
Jag gick upp till Andrew och Mammas rum och där hängde mamma..
Jag ringde 112 och dem kom och hämtade henne.
Dem sa att hon kanske skulle klara sig.
Nu ringde jag Justin igen , fast den här gången från hemtelefonen.
- Hej. sa han
- J-Juu-st-i-in fick jag fram.
- Nikki varför gråter du.
Jag svalde många gånger och tillslut kunde jag prata normalt
- När jag kom hem , så såg jag att mamma hade hängt sig
och dem vet inte om hon kommer klara sig.
- Vart är du? frågade han mig.
- Hemma , vadårå? frågade jag honom.
- Jag kommer snart.
10 minuter senare var han här hos mig och jag grät och grät och grät.
- Vem var den där killen som du var med igår? frågade han mig
- Mitt ex. varför undrar du? frågade jag honom.
- Du verkar annorlunda när du är med honom.. sa han.
- Det kan bero på att jag var full? sa jag.
- Men va fan Nikki. sa han och såg sur ut.
- Asså vad? jag är bara glad över att jag vaknade upp med Amanda och Elin och jag
lovar jag har inte gjort något dumt , eller jo kanske.. sa jag.
Han såg på mig som om han var besviken på mig eller som om jag var en liten slampa.
Jag började gråta.
- Nikki vad är det? frågade han mig.
- Det är inget. sa jag.
Han kramade om mig men det kändes verkligen inte som förr.
- Tänk om mamma dör. pep jag.
- Nikki hon kommer inte dö.

VAD TROR NI KOMMER HÄNDA? KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

Oj,oj!!! De har problem;) Men skitbra iaf :D

2011-01-11 @ 17:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0