IF YOU JUMP , I JUMP - CHAPTER 12

Han var så gullig när han sov
tänkte jag och smekte hans hår.
Men några minuter somnade jag också.


När jag vaknade såg jag att klockan var runt
12.00 oj hade jag verkligen sovit såå länge?
- Justin! ropade jag men fick inget svar.
- JUSTIN! ropade jag änu högre men fortfarande inget svar..
Suck..
Jag gick och tog en ducsh istället och sen valde jag kläder.
Jag hittade ingen lapp någon stans och jag orkade inte leta.
När jag tänkte efter så var det här tredje dan i london..
Det betydde att om fyra ynka dar skulle jag åka till kalla svaerige och aldrig se honom igen.
Tanken av att jag aldrig skulle se honom igen fick mig att gråta..
Fånig som jag var så gick jag och låste in mig på toan.
När jag hade gråtigt färdigt eller vad man nu säger så sminkade jag mig.
När jag gick ut så stog Justin där och kysste en annan tjej..
Jag sa inget jag bara stod där som ett fån och sen så vände jag på klacken och låste in mig på toan igen.
Det där om att jag sa att om fyra dar skulle jag aldrig få se honom igen
var inte sant , inte längre i alla fall. Jag behövde inte ha med mig nått
så jag bara sprang ut ur toan igenom hallen och kände på dörren.
Den var låst. Fan för Justin , varför hade han låst den.
Jag låste upp och sprang ut. Justin satt tydlgen i lobbyn med den där tjejen
han såg mig med tårarna rinnande och allt men han brydde sig inte.
Jag hade ingen aning om vart jag skulle ta vägen nu men en sak visste jag.
Jag skulle inte in på det där hotellet igen. Killar hade svikigt mig förut och jag tänkte inte låta det hända
igen. Jag springer till en park som är hyfsat tom sätter mig på gräset under ett stort träd
och brister ut i riktig gråt. Jag kände i mina fickor och kände att min mobil och ipod låg där.
Jag tog upp ipoden och satte på en massa Sofijah låtar bland annat när livet sviker , du kom som en vind
, en saknad och fly away. Jag satte även på en massa Esanna låtar.
Jag kände att mobilen vibrerade och jag tog upp den och kollade , det
var Justin som ringde. Jag tryckte på upptaget och såg sedan att jag hade typ 13 missade samtal från honom.
När han ringde ungefär den 20 gången så svarade jag.
- Hallå? frågade han.
- Hee-ej sa jag med gråten i halsen.
- Vart är du? frågade han mig.
- Ingen speciell stans. svarade jag.
- Asså Nikki jag har letat överallt efter dig. sa han.
- Tydligen inte , för i så fall skulle du ha hittat mig nu. svarade jag.
- Nikki seriöst vart är du? jag börjar bli orolig. sa han och jag hörde en ton av oro i hans röst.
- Det borde du ha tänkt på när du kysste den där tjejen. sa jag spydigt.
- Snälla Nikki du förstår inte.. Sa han men jag la på.
Jag fortsatte att lyssna på mina deppiga låtar och sen såg jag honom.
Jag gömde mig bakom trädet och när han kollade bort sprang jag iväg.
Men sedan krockade jag med någon.
Jag kollade upp och det var han.
Han kollade på mig på ett sätt som jag inte kan beskriva.
Men sedan bar han upp mig och försökte tvinga med mig till hotellet
- Släpp mig , släpp mig! skrek jag.
Jag skrek och skrek och skrek men folk runt omkring verkade inte bry sig.
- Nikki var inte så barnslig. sa han.
- Mördare , han tänker mörda mig , HJÄLP! skrek jag för jag visste att det funkade där hemma
men ingen verkade bry sig.
Han började garva men jag skrek på hjälp men ingen hjälpte mig.
Mr. Bieber välkommen tillbaka hälsade tjejen i lobbyn.
Justin öppnade dörren , satte ner mig , stängde dörren och låste den.
- Justin släpp ut mig. sa jag surt.
- Nej. sa han envist.
- Visst. muttrade jag och låste in mig på toan för tredje gången.
Jag såg hur nån lirkade upp låset och försköte stoppa honom men han var starkare en mig.
Tillslut kom han in och han såg ångersamt på mig.
- Snälla låt mig förklara. bad han.
- Det finns inget att förklara , du kysste en tjej so what , jag är bara nån brud från sverige
och det borde inte göra mig nånting. sa jag och kände sakta hur en tår rann ner.
- Nej shawty.. sa han men jag avbröt honom.
- Jag är inte din shawty , men du kan ju sattsa på tjejen i lobbyn.
Jag såg någonting jag aldrig trott att jag skulle få se men en tår gled ner från hans kind.
Grät han verkligen? för mig? jag fick inte ihop någonting..
- Justin gråt inte.. sa jag och jag ville bara hålla om honom kyssa honom och trösta honom.
Justin's Perspektiv
När Nikki sa att hon inte var min shawty
så gjorde det ondare en jag trott , att den där tjejen var tvungen att kyssa mig
och sen så skulle jag förklara för henne att det var Nikki jag älskade och så såg jag Nikki springa förbi..
Åh jag borde ha sprungit efter henne jag är en sån idiot.
- Men det är ju dig jag älskar. mumlade jag.
Sedan så gick jag ut ur badrummet och gick ut från hotellet till min bil som dem på nått sätt fixat hit
jag satte mig och körde iväg och jag bara körde och körde och körde.
Jag såg att jag hade lämnat London men det var väll lika bra..
När jag kommit långt ute på landet så tog jag in på ett motell för att vila mig.
Jag såg att Nikki ringt mig typ ett hundra gånger och jag hade fått flera sms men jag stängde bara av
mobilen för att slippa svara.
Nikki's Perspektiv
Jag ringde Justin men det verkade som om han hade stängt av mobilen
fint. Jag hade sätt hur han hade klivit in i sin bil så jag andade att han var ganska långt bort..
Jag hade lite pengar med mig och dem räckte precis för att köpa en biljett hem så jag packade
mina väskor och sen köpte jag biljetten.
Innan planet skulle gå så messade jag Justin och sa att jag hade åkt tillbaka till
Sverige och att jag var ledsen över att det skulle sluta på det här sättet.
Jag skrev även att jag älskade honom och att jag alltid skulle göra det även
fast jag aldrig mer skulle få se honom.
Justin's Perspektiv
Jag satte på mobilen igen och såg ett sms
från Nikki , det stod att hon skulle åka hem till sverige igen.
Jag ringde henne flera gånger om och om igen , men hon svarade aldrig.
Jag tog bilen och försökte hinna tillbaka till flygplatsen.
Det stod att planet redan hade gått men jag hoppades på att nått hade gått fel.
När jag kom till flygplatsen så sprang jag genom alla gater för att leta upp henne.
- Nikki , Nikki! skrek jag.
Jag fick aldrig ett svar.
Jag kollade snabbt flygplans tabellerna och det stod att flyget till sverige gick om en halvtimme.
Det bettyde att hon nog hade gått påp men jag sprang till gaten och hoppades för allt i världen att hon skulle vara där.
- Nikki! skrek jag när jag såg att hon var på väg att gå på planet.
Hon vände sig om , kollade på mig men sedan gick hon på ändå.
Jag stod kvar och brast i gråt..
hon ville verkligen inte ha mig längre det var slut..
Det sista jag såg var planet som lyfte.
Jag antar att kärlek aldrig slutar lyckligt..

VAD TROR NI KOMMER HÄNDA NU? KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Julia

skitbra meeeeeeeer

2011-01-10 @ 11:54:11
URL: http://lovestoriesaboutjb.blogg.se/
Postat av: Hannah <3

meeeeeeer

2011-01-10 @ 13:17:12
Postat av: Johanna/Moonlight

Oj,oj hur ska det gå??? Men det var as grymt :D

2011-01-10 @ 21:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0