IF YOU JUMP , I JUMP - CHAPTER 54

- Eyy inte snällt , nu har ni tre ett hemligt språk och det har ni fyra också! sa Christian och Caitlin nickade instämmande.
- HAHAHAHA! utbrast jag när jag såg Christians trumpna min.
Jag hörde att Justin sa något om "Min tjej är sååå het" haha jag försökte att inte börja garva
men det var svårt , fast jag lyckades endå.


Vi gick ner och åt fruckost och såklart var det några som fotade oss , att dem ens bryr sig. Tänkte jag bara.
Idag skulle Justin ha konsert och jag behövde plugga tråkigt nog men Alva , Elin och Amanda lovade att dem skulle
hjälpa mig. Caitlin och dem skulle hitta på något som jag absolut inte fick veta , men det orkade jag inte bry mig om
nu. Jag , Amanda , Alva och Elin gick upp till vårat hotell rum medans dem andra gick vart dem nu skulle.
- Sååå , vad hände!? frågade Elin mig med vääärldens smile och kastade sig över mig.
- Han sa en massa söta saker och jag slutade låtsas att jag inte älskade honom. svarade jag och log av tanken att det
var han och jag igen.
- Naaaaw , gulligt.. Men hände inget mer? frågade dem.
- Orka säga allt. svarade jag bara och suckade.
- Men , men , men! protesterade dem.
- Men shiiit lugna ner er! sa jag och började ta fram mina skolsaker.
Dem hjälpte mig och det var jag glad för , dem var fett smarta. Efter några timmar var jag äntligen klar!
- Sluta vara så jävla smarta! sa jag surt och slängde ifrån mig matte boken.
- Bahahah asså Nikki det är bara du som är efterbliven. sa dem.
- Blabla , men jag är färdig nu så vad ska vi hitta på? frågade jag dem och log.
- Vi blåser bubblor! utbrast Amanda.
- Jaaa! det är fett kul! utbrast jag.
- Men måste vi inte gå och köpa sån där grejs då? frågade Elin.
- Jo , men vi gör det endå! sa jag och några minuter senare hade vi sprungit ner till en liten butik.
Vi köpte våra såp bubblor och började genast blåsa , man kände sig enormt barnslig men det var jätte kul.
Elin den lilla paparazzin hade tagit med sig sin kamera och fotade precis när Amanda blåste en bubbla.
- Vi gick runt lite på stan med våra såp bubblor och gjorde inget speciellt.
Vi gick in på ett litet mysigt café och beställde fika.
Vi satt där och pratade tills klockan var nästan 17.00 då fick jag ett sms från Aaron.
"Strand fest vid 21.00 idag , kommer du eller?" stod det och jag svarade snabbt "Visst men bara om mina kompisar
får följa med
"
Jag väntade på svar och det kändes som en evighet innan han svarade "självklart<3" stod det.
- Tjejer det är fest på stranden idag! Följer ni med? frågade jag dem.
- Ofcourse , utgång tonight! svarade Amanda och jag började garva.
Dem andra nickade bara och vi gick ut från caféet och gick vidare för att shoppa.
Det slutade med en att jag köpte ett par nya shorts , en zebra tröja , ett knall rosa skärp och
ett par guldiga ballerina.
Dem andra köpte också helt nya oufits och sedan kom jag på:
- Jag måste sms:a Caitlin , Chaz , Ryan , Christian och Justin och säga att det är fest! utbrast jag.
- Hahah , efterblivna unge.. Jag sms:ad dem för en timme sen dem vet lugn! sa Alva.
- Tack Alviss! svarade jag och kramade om henne. Det var varmt ute och solen sken starkt.
- OMB det är varmt! klagade jag.
- Det bruckar det vara på Hawaii. svarade Elin och log.

Elin's Perspektiv

Ja , jag gillade fortfarande Justin , men när jag såg på Nikki och Justin hur glada dem var med varann
och hur ledsna dem var utan varann kunde jag inte förstöra det dem hade nu , och Nikki var min en av mina bästa
vänner jag kunde inte deräkt göra så mot henne , det vore fel väldigt fel. Men när jag tänkte efter så gillade
jag inte Justin , jag var faktiskt glad över att det blivit Chris och jag för han var bara för söt och snäll och.. ah där stod jag och drömmde mig bort.

Nikki's Perspektiv


Efter shoppingen gick vi till hotellet. Precis när vi skulle gå in så såg vi Caitlin och dem.
- Utgång i kväll! ropade jag.
- Såklart baby! ropade Cai medans hon sprang mot mig och kramade om mig.
- Nikki kom ihåg att du bara är 14 , bli inte för full! sa Ryan strängt.
- Vem är du , min mamma? frågade jag honom spydigt.
- Men vad tror du? frågade han lika spydigt.
- Jag vet inte därför frågade jag. svarade jag.
- Asså guys sluta bråka! sa Christian.
- Vi bråkar inte , vi diskuuuterar! svarade jag.
- Hur många gånger har jag hört det förut? frågade Alva mig.
- Gå och hångla med Ryan , då blir ni båda tysta! sa jag glatt.
- Men ge dig! svarade Alva.
- Så du vill inte kyssa Ryan? frågade jag henne med höjdaögonbryn och hon rodnade.
- Då vet man! svarade jag högt och hoppade till en gång.
- Vet vad? frågade Ryan mig.
- Men efterblivna unge! svarade jag.
- Men seriöst vad vet du? frågade han mig.
- Alva vill att du ska kyssa henne. svarade jag och kollade på honom med besviket ansikts uttryck.
- Du har sagt det ett par gånger. svarade han.
- Asså ja! För i helvete såklart jag har , seriöst du är kär i henne hon är kär i dig man ser det på flera
mils avstånd så snälla bli tillsammans igen! sa jag och såg säkert jätte löjlig ut.
- Kan jag få prata med dig? frågade Ryan Alva och hon nickade.
Jag började gå efter dem och då sa Ryan.
- Utan den där. och nickade åt mitt håll medans jag lipade.
- Seriöst Nikki. sa hon och kollade på mig med en seriös blick sedan mimade hon "Jag säger sen"
Jag stannade där.

Alva's Perspektiv

Vad ville han säga? Gillade han mig? Nej det kunda han inte göra , kolla på honom och kolla på mig
liksom.
- Är du fortfarande tsm med Eric? frågade Ryan mig plötsligt.
- Nej. sa jag och skakade på huvudet.
- Bra , då kan jag göra det här. sa han och tog mitt huvud i hans händer och kysste mig. Omb han kysste mig!
Fjärilarna i min mage blev galna! Jag lade mina händer runt hans nacke och besvarade kyssen.
- Vet du hur länge jag velat det där? frågade jag honom när han avslutade kyssen.
- Vet du hur länge jag velat det där? frågade han mig och jag kysste honom snabbt på munnen.
Vi gick tillbaka hand i hand och jag log stoort väääldigt stort.
- OMB han kysste dig! utbrast Nikki.
- Hur kan hon - som har IG i allt - alltid fatta sånt där? frågade Ryan och kollade på Nikki medans hon lipade.
- Jag har inte IG i allt , bara förut men du vet - man måste gå på sina lektioner för att få bra betyg! svarade hon.
- Går inte du på dina lektioner? frågade Ryan henne.
- Jag gjorde inte det förut , men då gjorde ingen det , inte Amanda , Alva eller Elin häller. svarade hon.
- Okej. svarade han bara. Jag kollade upp mot honom och han var sååå söt , omb hans kyss jag kommer aldrig
glömma den , det var den bästa kyssen någonsin!

Nikki's Perspektiv

Man såg på Alva att hon var kär. Vi gick upp till vårat hotell rum
och jag frågade inget för jag visste det jag ville veta.
Jag satte på mig shortsen , tröjan , skärpet och skorna.
sedan var det dags för party!

Uhmm , jag har börjat fundera och ska kanske avsluta den här novellen.
Hur många chapters vill ni att jag gör innan jag avslutar och börjar på en ny?
Har redan massa ideér :)<33

Kommentarer
Postat av: Julia

Bra.



Kanske runt 60-70 (L)

2011-02-22 @ 19:46:15
Postat av: Julia

Bra.



Kanske runt 60-70 (L)

2011-02-22 @ 19:47:30
Postat av: Amandaa

Otroligt bra mer!



Ja tycker att det kanske ska vara runt 60-70 som Julia tycker:)

2011-02-22 @ 19:54:45
URL: http://bieberfevernoveller.blogg.se/
Postat av: mirja och sanna

100 :DDD

2011-02-22 @ 20:16:18
URL: http://biieberstory.blogg.se/
Postat av: Madde

Samma som Julia och Amanda :)

Fett bra skrivet! <3

2011-02-22 @ 20:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters
RSS 2.0